A 2021-től érvénybe lépő szabályoktól teszi függővé a Forma–1-es maradását a McLaren (is).

Még mindig nem tiszta, milyen szabályok lépnek életbe 2021-től az F1-ben, pedig már gyakorlatilag az utolsó utáni pillanatnál járunk. A Liberty Media célja eredetileg az lenne, hogy a változtatásokkal (mint például az egyszerűbb és olcsóbb motorformula, illetve a költségplafon bevezetése) közelebb hozza a mezőnyt egymáshoz, valamint újabb csapatokat és/vagy motorgyártókat vonzzon be a sportágba.

Az eddigi tervek annyira szíven ütötték a Ferrari és a Mercedest, valamint legutóbb a Red Bullt, hogy belengedték a kiszállás lehetőségét, amennyiben nem úgy formálódik át az F1, hogy az számukra kedvező legyen – előbbi kettő azért már megenyhült. Most ehhez a társasághoz csatlakozott a sportág harmadik legeredményesebb, ám napjainkban igencsak szenvedő csapata, a McLaren is.

Az angol istálló nagyfőnöke, Zak Brown a pénzügyi ésszerűsítés és a költségek visszafogását pártolja, két szóval: a költségplafon bevezetését.

Brown szerint a pénzelosztásának kiegyensúlyozottabbnak és sokkal inkább teljesítményorientáltnak kellene lennie. Azzal egyébként neki nincs baja, hogy a Ferrari alanyi jogon kap lóvét az F1-től, pusztán annak mértékét (100 millió dollár) nehezményezi.

Most kedden tárgyalnak a 2021-es szezontól érvényes szabályokról és a gazdasági keretrendszerről.

(Fotó: Getty Images)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon