Ha stílusos, vonzó, jól vezethető, ugyanakkor praktikus és megfizethető kombit keresel, szólunk, megtaláltuk neked a tutit: a Mazda6 Sportkombit.

Nem vehetem elő ugyanazt a lemezt, mint a Mazda3-asnál, hogy a Mazda6-ost jó vezetni, oszt jónapot, mert mégis mivel tölteném meg a képek közti rést ebben a cikkben. Ráadásul 10 millióért középkategóriás kombit nem szoktak csak és kizárólag olyan alapon megvenni, hogy élvezetet okoz a kanyarok számolatlan bevétele.

Ugyanakkor a Mazda6 minden egyes részletében megjelenő sportosság és érzelemcunami folyton eszedbe juttatja, ezt az autót azért választod, mert neked még nem fordították át a lemezt a B oldalra, te olyan életet akarsz élni, amiben van élvezet és élmény. Vehetsz Ford Mondeót vagy Skoda Superbet is, de csak akkor, ha nálad a csomagtartó méretének mantrázása vezet a teljes boldogsághoz.

Mert itt nem csak arról van szó, hogy a Mazda6-tal örömöt okoz a közlekedés legegyszerűbb formája is. Hanem arról, hogy ennek az autónak olyan erős kisugárzása van, mint ennek a lánynak egy szál derékláncban a tengerparton. Valamiért a Mazda olyan, mint a népmesei legkisebb fiú a családban, ahol a két báty már elvérzett a hétfejű sárkány ellen vívott csatában, és most rajta múlik, hogy lesz-e fele királyság, vagy az ő fejét is letépi a hétfejű. Hát persze, hogy mindenki az árván maradt fiúnak szorít.

És nagyon úgy tűnik, hogy a Fordtól leszakadva a Mazda jobban teljesít, mint valaha. Erőit koncentrálva most már csak olyan szegmensben dob piacra autót, ahol magabiztosan tudja kiabálni a zoom-zoom slágert és tolja tökélyre a KODO-dizájnt. Azt látod rajta, mint amit egy nyílvesszőn látsz a kilövés előtti legutolsó pillanatban. Minden energiát belevittek a formaterve, ami erőteljes kerékívekben, izmos hátsó traktusban, áramló formákban valósul meg. Ehhez a formanyelvhez érzésem szerint sokkal jobban passzol a Sportkombi karosszéria, mint a limuzin. Nem egyszerűen arról van szó, hogy praktikusabb a kombi kialakítás, hanem ezen érvényesül igazán az erő.

Ha képbe akarsz kerülni a Mazda6-ról

  • kétféle karosszéria: Sedan és Sportkombi
  • 2.2 dízel 150 és 175 lóerővel, utóbbi összkerékhajtással is
  • 2.0 benzinmotor 145 és 165 lóerővel
  • 2.5 benzinmotor 192 lóerővel és automata váltóval
  • indulóár: 6 689 900 Ft (2.0 benzin Sedan)
  • G192 Sportkombi Revolution TOP/SD: 9 999 900 Ft (mint a tesztautó)

Skyactive benzinmotorjaival a Mazda olyan fejlesztésbe fogott bele, amikre más márkáknál egyszerűen legyintenek, mert szerintük megvalósíthatatlan. Röviden az a lényeg, hogy a megszokottnál jóval nagyobb kompresszióval készülnek ezek a motorok, aminek kisebb fogyasztás és nagyobb teljesítmény az eredménye. Ezért lehet a 2,5 literes motor 192 lóerős és az átlagfogyasztás 9,5 liter. És ha ez nem lenne elég, ott áll mellette még a vajpuha járás, és lenyűgözően csendes működés is. De ha neked mégis inkább a dízelmotor ragadt be a kombi karosszéria mellé, akkor a 2,2 literes 175 lóerős motor lesz a befutó. Ott sincs gond a teljesítménnyel, ráadásul az egyik legfinomabban működő dízelmotorhoz lesz szerencséd személyében 440 ezer forint felárért.

Amikor egy sportos kombiról az első percben kiderül, hogy annyi sportosság sincs benne, mint egy Nemzeti Sport-os újságíróban, rögtön lehervad arcodról a mosoly. Nincs ez így a Mazda6-nál, de ez nem újdonság. Azt viszont el kell fogadni, hogy a 19 colos felnik nem fogják kisimítani az úthibákat, ha a kanyarokat érezni akarod, akkor sajnos a fekvőrendőrök is kivasalatlanul kerülnek alád. Új vívmány a GVC (G-Vectoring Control): ahogy kormányozol, ő finoman belenyúl a motornyomatékba, ezzel észrevétlenül módosítva a karosszéria bólintásait. Kényelmesebb és pontosabb vezetés az eredménye.

Annyira jó érzés felfedezni, hogy a Mazda a biztonsági berendezések hangolásánál is a vezetőközpontú szemléletet tartja elsődlegesnek! A sávtartó rendszer olyan finom mozdulatokkal igyekszik követni a felfestett utat, hogy nincs is kedvem kikapcsolni, pedig legtöbbször nem szeretem, ha a gép beleavatkozik a dolgomba. A távolságtartó tempomat is időben és finom fékez, nem azt érzed, hogy megint kaptál egy olyan technikai fícsört, ami kell a halálnak.

Nincs új a nap alatt, mára minden (japán) gyár rájött, a prémium vásárlókkal tudják a legtöbb pénzt keresni. Már csak az a kérdés, hogy ennek mi a megközelítése? Jól látható az az irány, hogy külön márkát hoznak létre, leválasztva a tucatautók imidzsét a prémiumtermékéről. Működőképes stratégia ez? Hosszú távon valószínűleg igen, ha az új márka fenntartására van elegendő pénz, és van filozófia és kitartás. De egy dolgot nem szabad elfelejteni: nem elég a márkaképet megteremteni, valódi termékek kellenek mögé, nem elég kicsit jobban becsomagolni a kommersz cuccot.

És miért sokkal szimpatikusabb, amit a Mazda tesz? Nem hoz létre különálló divíziót, ami csak a prémium termékeket készíti, hanem az összes autóját hozza lépéséről lépésre közelebb a prémiumvásárlókhoz. Ők pedig látják, hogy ez nekik jó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában