Új fejezetet nyitott a McLaren, bemutatta a belépőmodelljének új generációját, ami rendes nevet is kapott. A plug-in hibrid Artura erősebb és gyorsabb lett az elődjénél.

Sports Series a neve a McLaren belépő sorozatának, ide tartoztak az 570S-nek a különböző változatai, most azonban egy vadonatúj modellel lapozott egy nagyot a brit márka. A teljesítményre utaló típusjelzés helyett ezúttal rendes nevet kapott az újdonság, és az Artura a technikájával is újat mutat a McLaren kínálatában.

A P1 után ez a McLaren második plug-in hibrid modellje – a Speedtail után a harmadik hibrid –, és ehhez egy teljesen új, szénszálas anyagból készült vázat alkottak, ami csupán 82 kilogrammot nyom.

A benzinmotor 585 lóerőre és 585 Nm-re képes, ehhez kapcsolódik egy 95 lóerős és 225 Nm nyomatékú villanymotor. A kombinált teljesítmény 680 lóerő, a maximum nyomaték 720 Nm, ami jóval túlszárnyalja az 570S hasonló értékeit.

A hibrid rendszer ugyan 130 kilogrammal növeli az autó tömegét, és ebből 88 kilogrammot tesz ki az akkumulátor, de az új V6-os motor csak 160 kilogrammot nyom, azaz 50 kilóval könnyebb a korábbi nyolchengeresnél.

és 21,5 másodperc után már háromszázzal száguld, a végsebessége 330 km/óra. A P1 után ez a második McLaren, ami képes tisztán elektromosan is haladni, a 7,4 kilowattos akkumulátorról akár 30 kilométert, majd 2,5 órába telik 80 százalékra feltölteni.

és az utastérben sincsenek szokatlan megoldások. A középkonzolból kiemelkedő 8 colos érintőképernyőn lehet kezelni mindent, a csomagtér 150 literes, ennél többet a V8-assal szerelt McLaren GT kínál.

Az Artura akár mindennapi használatra is alkalmas, amihez adaptív tempomattal, dugóban araszoló asszisztenssel, sávelhagyásra figyelmeztető és táblafelismerő rendszerekkel is felszerelték. Az újdonság már rendelhető,

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.