Drasztikusan csökkent az olasz autógyár bevétele.

Hétfőtől újraindult a termelés a Ferrarinál, de a régi kerékvágásba csak fokozatosan térnek vissza a maranellói és modenai gyárakban. Louis Camilleri ügyvezető igazgató elmondta, hogy a március közepétől egészen mostanáig tartó teljes leállás, valamint az eddigi elhalasztott F1-es futamok jelentősen befolyásolják az olasz autógyár éves költségvetését:

az első negyedévet jelentős, kábé 39 millió eurós – ez olyan 30%-os – bevételkieséssel zárták. Az előzetesen várt 4,1 milliárd eurós éves bevételt pedig már csak 3,4-3,6 milliárdra teszik.

A legnagyobb kiesés a Ferrari F1-es csapatát érte, amely a versenyek elmaradása miatt jelentős összegű szponzorációs és reklámpénztől esett el. Ezekkel pedig egy darabig továbbra sem számolhatnak az olaszok, hiszen jelen állás szerint júliusig egészen biztosan nem indul el a 2020-as idény.

És akkor ott van az is, hogy az eredetileg 22 futamosra tervezett szezon a legjobb esetben is maximum csak 18 versenyből fog állni, ráadásul sokat zárt kapuk mögött, vagyis nézők nélkül rendeznek meg, ami szintén érzékenyen érinti a Ferrarit:

„Ez nyilvánvalóan azt jelenti, hogy drasztikus csökkenni fognak kereskedelmi jogokból és szponzorációból származó bevételek. Ezek jelentik a két fő bevételi forrásunkat” – mondta Camilleri, aki szerint ez csak a mostani évet fogja érinteni.

(Forrás: scuderiafans.com, fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés