Ha ennél tovább várnak, lecsúsznak a téli tesztekről.

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz az Abu-Dzabi futam előtti hétvégét nevezte ki végső deadline-nak a csapata felé, ha addig nem találnak beszállítót, akkor vége a bulinak.

Mateschitz szeretné, ha a problémát a csapatfőnök Christian Horner és a Red Bull motorsport tanácsadója, Helmut Marko három héten belül megoldaná, hiszen az eredeti határidő október vége volt, és a srácoknak mégsem sikerült semmi érdemlegessel előállniuk.

„Még adok pár hetet a csapatnak, de ez azt jelenti, hogy akkor november 21-22-re már egy kész tervvel kell elém állniuk. Úgy gondolom, teljesen tiszta a szituáció: azért nem kapunk normális motorokat, mert az ellenfelek félnek attól, hogy gyorsabbak leszünk náluk. És ahogyan azt tudjuk, sportszerűséget meg nem tudunk venni” – nyilatkozta Mateschitz.

A Red Bull sikertelenül kereste meg a Ferrarit és a Mercedest is, úgy, hogy a Renault már nem a partnerük. A Hondát is megkörnyékezték, ami amúgy szerintünk még a Renault-nál is rosszabb, de ott meg Ron Dennis blokkolta az egyezményt. Horner támadta is ezért a McLarent, hogy a Honda egyébként szívesen adta motorokat nekik, de ők direkt nem engedik a japánoknak. Erre Eric Boullier úgy válaszolt, hogy a csapat nem jótékonysági szervezet, hogy a Red Bull saját maga generálta hibákat megoldja.

Horner szerint vannak más lehetőségek is, bár Mateschitz tagadta a pletykákat, miszerint a Renault megveheti a csapatot. Az viszont lehetséges, hogy a Renault jóarc lesz, és mégis ad motorokat a csapatnak. Akármit is találnak ki, azt hamar meg kell lépniük, ugyanis ha nincs időben kész a 2016-os autó, akkor a csapat nem tud részt venni a február 22-én kezdődő téli teszteken. A második csapat, a Toro Rosso már könnyebb helyzetben van, elvileg ők már megegyeztek a Ferrarival, hogy használják az idei motorjaikat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában