Gyárilag még sosem szereltek ennél nagyobb motort a Porsche 911-be, mint a legújabb versenyautó-változatába. Az új RSR még a típus előző generációjára épül, de szinte minden alkatrésze új.

Az új generációs 911 megjelenése után sorra jönnek ki az újabb változatok belőle, de a most bemutatott versenyautó még az előző szériára épül. A 911 RSR azonban ezzel is teljesen eltér az elődjétől, az alkatrészek 95 százaléka új, csak a fényszórókat, a vezetőülést, a kuplungot, a fékrendszert és néhány futóműalkatrészt tartottak meg az eddigiből.

Az új RSR a legnagyobb motort kapta, ami gyárilag valaha 911-be került.

Az elődje 4 litereséhez képest 4,2 literes bokszer hathengeres szívómotor került bele, ami 515 lóerős, akárcsak a korábbi modell, de a nyomatéka szélesebb tartományban használható ki. A motort a hátsó tengely elé építették be, hatfokozatú szekvenciális váltót adtak hozzá.

Újdonság még, hogy a kipufogót a hátsó kerekek előtt vezették ki, ezért a teljes hátulját elfoglalhatja egy hatalmas diffúzor.

A 4,59 méter hosszú és két méter széles versenyautó a szabályok szerint csak 1245 kilogrammot nyom, úgyhogy az egyik legkeményebb 911-esnek számít, amit a Porsche valaha készített.

Ez is érdekelhet:

Az új Porsche 911 minden, amit egy sportautótól akarsz! Kipróbáltuk, fotóztuk, videóztuk, meséljük!

Megérkezett a 992-es kódjelű, nyolcadik generációs 911-es, mi pedig megpatkoltuk Valenciában!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés