Hét üléssel is rendelhető, konnektoros hibridhajtással is kapható, sőt: van konnektoros hibrid hét üléssel!

A tágas-terebélyes koreai családi SUV negyedik generációs modellje minden részletében gyökeresen megváltozott. Az eddigi változataiban mindig kissé egyszerű, inkább méretével mint képességeivel hódító nagy batár éles vonalakkal megrajzolt, a legmodernebb elektronikával telepakolt, zöld rendszámos kivitelben is megvásárolható divat-SUV-vá alakult. Az ára viszont nem szállt el. Nagycsaládos kedvezménnyel, három vagy több gyerek mellé a hétüléses verzió kifejezetten jó vételnek tűnik.

A kocsit sajnos a nyomorult COVID miatt még nem tudtuk körbetapogatni, végigülni, kipróbálni, de a tesztautók már itt vannak az országban, talán épp pattintják fel rájuk a magyar rendszámot. Ha ez meglesz és elhoztuk a kocsit, alaposabban is beszámolunk róla, addig csak pár érdekességet és pár számot tudunk mondani, mutatni róla.

A forma tartalmazza ugyan a ma már akár klasszikusnak is nevezhető Kia-stíljegyeket ("tigrisorr"-hűtőmaszk, első kerék mögött ál-szellőző, a szélvédőbe középen beleharapó tetőlemez), de az egész sokkal élesebb-szögletesebb-másabb, mint a ma futó Kiák.

Az utastérben is teljes az átalakulás. A műszerfal kialakításánál a márka szerencsére nem engedte át a Sorentót a tapogatós divatőrületnek, megmaradt az elkülönített klímakonzol és sok fizikai gomb. A 12,3 coll képátlójú műszeregység és a 10,25 érintőképernyő jól néz ki a fotókon - használhatóságukról később tudunk majd véleményt formálni.

Az autó ugyan feszesebbnek, szálkásabbnak tűnik, mint elődje volt, de ez optikai csalódás: a Sorento minden irányban megnőtt. A komfort is sokat fejlődött, kezdve az olyan apró figyelmességektől, mint a középső üléssorban összeszínkódolt övcsatok vagy a minden üléshez járó USB-C töltőcsatlakozó, az olyan drága extrák lehetőségééig, mint a 12 hangszórós Bose hifi. A legkülönlegesebb szolgáltatás pedig a vezető hangját felerősítő és a hátsó sorokba is eljuttató interkom-rendszer. Ha az új Sorento kapitánya parancsot ad, senki nem hivatkozhat arra, hogy nem hallotta!

Milyen motorokkal lehet kapni? Mennyiért? Íme, a válaszok, egyenesen az online sajtótájékoztatóról:

 

Dízel, hibrid vagy konnektorról is tölthető hibrid hajtással is kapható. A plug-in hibrid 13,8 kWh kapacitásű akkumulátora bő 50 városi kilométerre lehet elég.
Nagycsaládos támogatással 9 millióért már lehet dízel Sorentót kapni.

A Kia Sorentóra megrendelés után várni kell egy kicsit. A magyar rendeléseket a két hónappal későbbi koreai gyártásba tervezik be, mindösszesen 5-6 hónap, mire a kocsi Koreából hazaér. A készletre rendelt autók persze azonnal elvihetők, így akinek megtetszik és megfelel a szalonokban kiállított példány, késlekedés nélkül is autójához juthat.

Van ám még egy friss koreai SUV-bemutatónk - jöhet?

De jól néz ki, mi ez? Az új Hyundai Tucson!

Megérkezett a magyar piacra is a sokszemű Hyundai. Kapható benzin-, dízel-, mild hibrid, fullhibrid és plug-in hibrid változatban is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés