Megérkezett az új Rolls-Royce Phantom, hogy levegyen a lábadról

A stílusa emlékeztethet az elődjére, pedig teljesen új a Rolls-Royce Phantom nyolcadik generációja, ami egy szinttel még feljebb lép a luxus és kifinomultság terén. Elmondjuk, hogy mi az, amit tudnod kell a következő évek legmeghatározóbb luxustárgyáról.

1925-ben, amikor a Silver Ghost utódjaként bemutatta a Phantom első generációját a Rolls-Royce, a világ legjobb autójának szánták, és nem volt ez másként az utódaival sem. A hetedik széria, aminek nemrég fejeződött be a gyártása, 2003 óta volt közöttünk, és nemcsak a márka megújulását hozta el, de minden eddiginél többen akarták birtokolni. Most pedig itt a legújabb, nyolcadik Phantom, ami új szintre lép a luxus terén.

Az alapoktól kezdték a tervezést, és olyan új, alumíniumból készült platformot készítettek a Phantom számára, ami a Rolls-Royce jövendő típusainak, így a készülő szabadidő-terepjárónak, de a Ghost, Wraith és Dawn utódjának is az alapját adja majd. Ez az új platform pedig 30 százalékkal merevebbé teszi az autót, ami hozzájárul ahhoz, hogy még masszívabbnak érezd, de a komfortjára is hatással van.

Repülő szőnyeghez szokta hasonlítani autói kényelmét a Rolls-Royce, és a tapasztalataink alapján ezt csak alátámasztani tudjuk. A légrugózás ezért magától értetődő az új Phantomban is, egy új sztereókamera pedig letapogatja az előtte lévő útszakaszt, hogy a másodperc ezredrésze alatt képes legyen átállítani a futóművet. A méretes limuzint négykerék-kormányzás teszi kezesebbé az úton, 22 colos kerekeire habbetéttel csendesebbé tett speciális abroncsokat szereltek.

Már csak ezért sem lehet panaszkodni az új Phantom menetzajára, amiről körben 6 milliméter vastag, kétrétegű üvegezés és összesen 130 kilogrammnyi hangszigetelő réteg gondoskodik. A készítői szerint a Phantom a Rolls-Royce eddigi legcsendesebb luxusautója.

A motorja a hagyományok szerint 6,75 literes V12-es, ehhez mindenképpen ragaszkodik a Rolls-Royce. De nem ám az elődjéből átvett motorról van szó, hanem egy vadonatújról, amit ezúttal két turbóval szereltek fel. Az eredmény 563 lóerő, és ami még lenyűgözőbb, 900 Nm nyomaték, ami már 1700-as fordulatszámtól ott van a talpad alatt. A nyolcfokozatú automata a navigációs rendszertől kapja a fülest, hogy mikor érdemes visszakapcsolnia.

Ha a kormánykerék mögött ülsz, akkor mindent megtesz a Phantom, hogy levegye a vezetés terhét a válladról, nincs olyan asszisztens, amit ne lenne benne. A műszerfal csak ránézésére nem változott, valójában 12,3 colos képernyő rajzolja eléd a számlapokat, és középen a navigációt is, ez utóbbit fedél mögé lehet bújtatni, ha nincs rá szükség, hogy jobban kiadja a műszerfal elegáns vonala.

Az új Phantom láttán mindenki tudni fogja, milyen típus gördült eléjük, a nemes arányok megmaradtak a hosszú motorházfedéllel és a rövid hátsóval, de a Rolls-Royce teljesen újratervezte a részleteket. A rozsdamentes acél hűtőmaszk még nagyobb lett, így a Spirit of Ecstasy szobrocska is magasabbra került, mint eddig.

Mesés kényelmű foteleket találsz hátul, amit alvó pozícióba is dönthetsz, a középen lévő szekrényke italhűtőt, dekantálót, whisky-s és pezsgőspoharakat rejt. A tetőkárpiton világító csillagoségbolt-minta a legnagyobb, amit a Rolls-Royce valaha készített, és még arra is figyeltek, hogy a hátsó ülésen ülve úgy beszélgethess a melletted ülővel, hogy ne kelljen kinyújtani a nyakad.

Az új Phantom, akárcsak az elődei, arra született, hogy elkényeztessen, és technikájával és kényelmével is levegyen a lábadról. Minket már most elkápráztatott, alig várjuk, hogy közelebb kerüljünk hozzá.

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon