Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Škoda kínálatából egészen mostanáig hiányzott a Golf-kategóriás kompakt modell, hiszen a Rapid egyszerűbb, az Octavia pedig nagyobb volt nála. Hamarosan érkezik az új Scala, amivel újabb autót kínál a családoknak a cseh márka.

Praktikus modelljeivel a Škoda még inkább népautó lett, mint a nevében is ezt hordozó Volkswagen, és hamarosan újabb családi típussal bővül a csehek kínálata. Mostanáig nem volt igazán erős ajánlatuk a Golf kategóriájában, hiszen a lenti képen látható Rapid műszakilag és kivitelében is a kisautós Fabiát idézte, de ez hamarosan megváltozik.

Az újdonság neve Scala lesz, és inkább tekinthető az Octavia kisebb testvérének.

A Škoda egyelőre még nem leplezte le az autót, de szinte minden információt elárult róla, és álcázva képeken is megmutatta az újdonságot. A kombiszerű, ötajtós ferdehátú sziluettje a Rapid Spaceback vonalait idézi, de a gyáriak szerint annál divatosabb formájú lesz a Scala.

A méretei tovább nőnek, amivel a kategória egyik legtágasabb autója lesz a Scala.

Az újdonság 4,36 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,47 méter magas lesz, ami azt jelenti, hogy hat centivel hosszabb, kilenccel szélesebb és eggyel magasabb, mint a Rapid Spaceback. A tengelytávja 2,6-ról 2,65 méteresre növekszik.

A gyáriak szerint a hátsó lábtér és fejtér felveszi a versenyt az Octaviával,

és a csomagtartója is méretesebb lesz, 415-ről 467 literesre nő, a hátsó ülések ledöntésével 1410 literesre bővíthető. A Scalából nem hiányoznak majd a Škoda praktikus megoldásai, mint az ajtóból előhúzható esernyő és a tanksapkába rejtett jégkaparó.

A felszereltségét nézve a Scala nem lesz hátrányban,

a műszerfal számlapjait 10,25 colos kijelző vetítheti, a navigációra 9,2 colos érintőképernyőt használhatsz, és a beépített SIM kártya segítségével mindig lesz internetkapcsolat az autóban. A teljesen LED-es fényszóró, az autonóm vészfékező és holttérfigyelő sem hiányzik, a távolságtartó tempomat 210 km/óráig működik.

A Scala többféle takarékos és egy egészen erős motorral is készül majd.

Az alap a háromhengeres 1.0 TSI lesz 95 lóerővel és ötfokozatú váltóval, a 115 lóerős kivitelhez már hatsebességes kézi vagy hétfokozatú DSG váltó jár, akárcsak a 150 lóerős 1.5 TSI-hez, és az egyetlen dízelhez, a 115 lóerős 1.6 TDI-hez. A 90 lóerős 1.0 G-TEC pedig földgázzal is tankolható lesz.

A vezetési élmény terén is előbbre lép a Škoda,

hiszen a Scala felárért sportfutóművet kaphat, ami 15 milliméteres ültetés mellett változó lengéscsillapítást jelent, ezt gombnyomásra sportosan feszesre lehet állítani. Már csak az újdonság hivatalos bemutatója van hátra, az első példányok pedig 2019 első felében a kereskedésekben lesznek.

Ha nem is lesz ennyire sportos, de több eleme a Vision RS-ről kerül át:

 

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.