A Mercedes középkategóriás szabadidő-autója a GLC, míg annak kupéváltozata, a GLC Coupé a BMW X4 legnagyobb ellenfelének számít. Mostanáig mindkét márkánál 360 lóerő környéke volt a csúcs, a Mercedes azonban elég rendesen ellépett a konkurense elől az új V8-assal.

A GLC és sportosabb testvére, a GLC Coupé eddig is kapható volt sportváltozatban. A Mercedes-AMG GLC 43 motorja 3 literes, biturbó V6-os, ami 367 lóerőre és 520 Nm-re képes, ezzel éppen hasonló erőben van, mint a szintén hathengeres BMW X4 M40i.

De a Mercedes-AMG most szintet lépett, és nyolc hengerrel is bemutatta a két szabadidő-terepjárót. A GLC 63-ban ugyanaz a 4 literes, biturbó V8-as motor van, mint az AMG GT-ben, és ahhoz hasonlóan 476 lóerőre és 650 Nm nyomaték leadására képes.

Már ezzel is közel egy másodpercet javult a százas sprint, kereken 4 másodperc alatt tudja le a feladatot az autó.

És akkor ott van még a GLC 63 S, ahol a V8-as már 510 lóerős és 710 Nm a legnagyobb nyomatéka. Ez a modell sportkocsikat megszégyenítő módon 3,8 másodperc alatt gyorsul fel százra. A végsebesség egyébként mindkét kivitelnél 250 km/óránál korlátozott, ahogyan a hátul jobban hajtó összkerékhajtás és a kilencfokozatú automata váltó is széria.

A GLC 63 és a GLC 63 Coupé megjelenése is durvább lett, ugyanazt a függőleges rácsozású hűtőmaszkot kapják, mint az AMG GT legújabb kivitelei.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Hamarosan itt az új BMW X3

További cikkeink a témában