A Mercedes máris leleplezte a következő elektromos autóját, és a kompakt méretű, hétülésesként is kérhető EQB számunkra azért is érdekes, mert a kecskeméti gyárban készül majd.

Még csak egy pár napja annak, hogy a Mercedes bemutatta az elektromos csúcsmodelljét, és a luxusautók közé érkező EQS után itt a következő konnektoros újdonság. A Mercedes már korábban bejelentette az érkezését, és a bemutatóján kiderült, hogy a kompakt méretű, mégis hétülésesként is kérhető GLB elektromos hajtású változatáról van szó. Nem ez a Mercedes első ilyen modellje, a GLA-ból készült EQA is nemrég mutatkozott be.

A burkolt hűtőmaszk, a fénycsíkkal összekötött nappali menetfények és hátsó lámpák,

valamint a 20 colos, sokküllős kerekek stílusa ismerős lehet a kisebb testvéréről, az EQA-ról, amihez képest a szélvédő és az oldalablakok meredekebben állnak, ezért kivételesen nagy a fejtér és zavartalan a kilátás. Az alakja valamivel áramvonalasabb lett a GLB-nél, a Cw értéke 0,28.

A 4,68 méter hosszú EQB-nek szokatlanul nagy, 2,83 méteres a tengelytávja, ezért kimondottan tágas lehetett a belső. A harmadik üléssorban 1,65 méteres magasságig kényelmesen el lehet férni, és sokaknak fontos információ lehet, hogy akár öt gyerekülést is be lehet szerelni az autóba.

A második üléssor támlájának dőlésszöge alapból állítható, felárért pedig 14 centiméteres sínen lehet tologatni az ülést, ezzel nagyobb lehet a lábtér a harmadik sorban, vagy akár 190 literrel növelhető a raktér mérete. Akinek nincs szüksége hétüléses autóra, 495-ről 1710 literesre bővíthető csomagtérrel számolhat.

Az akkumulátor 66,5 kilowattórás, az átlagos fogyasztása 18,1 kilowattóra száz kilométeren, a hatótávját ennek a változatnak 419 kilométerre ígérik. A kínálatban később szerényebb teljesítményű, csak hátsókerék-hajtású modell is lesz, aminek ennél is nagyobb lesz a hatótávja.

Az akkumulátor töltése váltakozó árammal legfeljebb 11 kilowattal mehet, az egyenáramú villámtöltőnél pedig 100 kilowattal, amivel 30 perc alatt 10-ről 80 százalékra növelhető a töltöttség.

az útvonaltervezéshez a domborzati adatokat is figyelembe veszi, torlódás esetén pedig automatikusan képes a mentősávhoz igazodni.

Sanghajban mutatta be, és ott is gyártja majd az autót a Mercedes, de számunkra érdekesebb, hogy a globális piacra szánt változat a kecskeméti üzemben készül majd, az akkumulátort németországi és lengyelországi gyárból szállítják hozzá.

hiszen a CLA és CLA Shooting Brake, és már az A-osztály plug-in hibrid változata is nálunk jön ki a gyárból.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.