Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Mercedes–Benz büszkesége, az SLS AMG Roadster a tervezőasztalon találkozott az 1955-ös 300 SC-vel. Az eredmény kétségkívül egyedülálló.

A Mercedes–Benz 300 SC azon ritka autók egyike, amiért a gyűjtők szinte minden pénzt hajlandóak lennének megadni. Az 1955 szeptemberében bemutatott kupéból mindössze 98 darab készült, nem véletlen, hogy egy megkímélt példány tavaly majdnem egymillió dollárért kelt el egy aukción (bár ezzel még a közelébe sem jutott a legdrágábban elárverezett autóknak).

Egy európai gyűjtő viszont nem elégedett meg az eredeti 300 SC-vel, ezért megbízta a texasi Gullwing America (GWA) céget, hogy  alakítsanak át egy SLS AMG Roadstert, a legendás kocsi stílusjegyeit szem előtt tartva. A tuningstúdiónak volt munkája az SLS-sel: kicserélték a hátsó szárnyat, az eredeti SC hűtőrácsához megszólalásig hasonlító hűtőrácsot raktak a kocsira, kialakították a jellegzetes sárvédőket, amelyekre az eredeti kerek lámpák helyett csepp alakú, LED-es fényszórók kerültek.

Az SLC fantázianévre keresztelt autó hátul 22, elöl 21 colos kerekeken gurul, emellett speciális kipufogórendszert és szabályozható hasmagasságú felfüggesztést kapott. Az SLS AMG belsejéhez viszont nem nyúltak – maradt a 6,2 literes, 571 lóerős motor és a 317 km/h végsebesség, ami jelentős fejlődés az eredeti 300 SC 175 lóerős, háromliteres blokkjához és 180 km/h végsebességéhez képest.

Bár az SLS AMG a tíz kedvenc Mercedesünk között is szerepelt, és az átalakított példány is egészen pofásan néz ki, a decemberben bemutatott, újratervezett Rolls–Royce-szal szemben azért így is vastagon elveszítené a szépségversenyt.

(Fotó: János Tamás)

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.