Ha lakóautóról van szó, akkor majdnem mindenki egy modern kisbuszra gondol, pedig veterán típusokból is kiváló darabokat lehet építeni. Mint ahogyan ennek a Mercedes busznak az építője is tette, aki a modern extrákat kombinálta a stílusos megjelenéssel.

Mióta lakóautóval jártuk meg a frankfurti autószalont, azóta rajongója vagyunk a négy keréken guruló otthonoknak, annyira más élményét adja az utazásnak és a szállásnak egy ilyen megoldás. Ha még nem tetted, akkor előbb mindenképpen olvasd el, hogyan hasítottunk kétszázzal a német autópályán a két dupla ággyal, víztartállyal, hűtőgéppel és konyhával is megpakolt Mercedes-Benz Marco Polóval.

Most pedig, íme, egy másik, még stílusosabb megoldás a lakóautózásra: ennek a példánynak az építője nem egy modern furgont, hanem egy veterán buszt vett alapul: a Mercedes-Benz O 319-et, amit 1955-ben mutattak be, és a gyártása 13 éve alatt számtalan felépítménnyel készült. Az ötvenes-hatvanas években a világ németebbik felén ilyennel szállították az iskolásokat, és erre pakolták fel a sódert is a melósok.

1959-ben gyártották ezt a példányt, amit nem egyszerűen felújítottak, hanem stílusos lakóautót faragtak belőle. A jellegzetesen előretolt kabinjával, háromágú csillagos hűtőmaszkjával és kétszínű fényezésével ez az O 319 már akkor is jól néz ki, amikor még nem tudod, hogy milyen belül. De a panorámaablakokon ezúttal nem tucatnyi utas tekinthet kifelé, hanem a lakótér lesz még fényesebb odabent.

Nincs szükség felnyitható sátortetőre, mint a modern Marco Polo esetén, hiszen ez a Mercedes-Benz eredetileg sem kicsi, ezért keresztben is bőven elfér egy duplaágy a hátuljában. Középen pedig ott a konyha, amihez hűtőszekrény és vízmelegítő rendszer is tartozik. A vezető és utasa korabeli volán és műszerfal mögött helyet foglalva falhatja a kilométereket, és ha jobban megnézed, láthatod, hogy ennek a Mercedesnek nem minden része eredeti.

A még nagyobb utazási kényelem érdekében a készítője több ponton is modernizálta a buszt a 15 évig tartó felújítás során. Az O 319 alá légrugós futómű került, az eredetileg 1,8 literes, 43 lóerős szívódízel motort pedig egy modern, automata váltós erőforrásra cserélték, így már biztosan többre képes az eredeti 80 km/órás végsebességénél. Az ülések is egy modernebb autóból kerültek át, és napelem is helyet kapott a fedélzeten.

A kalandoknak csak a Mercedes lakóbusz ára szabhat határt, a konstrukcióért ugyanis nem keveset kérnek. Az RM Sotheby’s arizonai árverésén kerül kalapács alá januárban, és 175-200 ezer dollárt, azaz 45-50 millió forintot várnak érte, vagyis ez a stílusos veterán bizony többe kerül, mint egy minden luxussal megtömött modern Mercedes-Benz Marco Polo. Ha nem akartuk volna három nap alatt megjárni Frankfurtot, lehet, hogy inkább ezt választottuk volna.

(Képek: RM Sotheby’s)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon