Itt az idő, hogy az S-osztály megmutassa a 7-es BMW-nek és a még be sem mutatott új Audi A8-nak, hogy ki a főnök a kategóriában. Megújult a Mercedes-Benz limuzinja, ami friss külsőt és új motorokat is kapott.

Még mindig frissnek tűnik az aktuális S-osztály, pedig már meg is érkezett ráncfelvarrott kiadása, amivel még magasabbra tette a mércét a Mercedes-Benz. Egyúttal pedig finoman módosítottak is a mindig kifogástalanul elegáns limuzin stílusán. Az új, nagyobb légbeömlőkkel már az alapmodell is sportosabb jelenség lett, amire a markánsabb lámpák is rátesznek egy lapáttal.

Az új LED-es fényszóró még nagyobb területet képes bevilágítani a szembejövők vakítása nélkül, és a három fénycsíkja is egyértelművé teszi a tükörben, milyen autó ért utol.

Még többre képesek a vezetéssegítő rendszerek is, amiket Intelligent Drive néven foglalnak össze a Mercedesnél. Az S-osztály már nemcsak a sávot és a távolságot tartja, de sávot is vált egymaga, és a navigáció adatai alapján a kanyarban is önállóan képes lelassítani.

Belül a kormánykerék a legnagyobb újdonság, az eddigi elegáns kétküllős darab helyét egy sportosabb háromküllős volán vette át, amire tucatnyi kapcsoló került. A küllőkön lévő érintőpaddal pedig mindent kezelhetsz a két darab 12,3 colos képernyőn, amit a középen lévő kontrollerrel és a másik érintőpaddal tennél.

Mostantól a hangulatodhoz is képes igazodni az S-osztály, így a hőmérsékletet, a hangulatfényt, az ülések masszázsfunkcióját, az illatosítást és a háttérzenét is a kiválasztott program alapján állítja be.

Motorok terén is számíthatsz újdonságokra, az eddigi 4,7 literes V8-ast az AMG GT-ben megismert 4 literes biturbó V8-as váltja fel az S 560-ban 469 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal.

Az S 63 AMG is ugyanezt a motort kapja, csak éppen 612 lóerővel és 850 Nm-rel, jóval többel, mint amire az előd 5,5 literese képes volt. Az eredmény 3,5 másodperces gyorsulás százra és 300 km/órás végsebesség.

Továbbra is ott az S 65 AMG, aminek ezúttal sem csökkent a motormérete, a V12-es továbbra is 630 lóerőt és 1000 Nm-t ad le, és 4,3 másodperces gyorsulása sem mondható éppen rossznak. A megjelenése is érzékelteti, hogy erőben ez a csúcs az S-osztály kínálatában.

Új dízeleket is kapott az S-osztály, itt mutatkoznak be a Mercedes-Benz új háromezres soros hathengeresei, amelyek a korábbi V6-osokat váltják. Az S 350 d-ben 286 lóerővel és 600 Nm-rel, az S 400 d-ben 340 lóerővel és 700 Nm-rel választhatod majd.

És akkor ott a Maybach-kivitel, ami a luxus szinonímája lett a Mercedesnél. Nézd csak meg, és megérted, miért.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés