Bár a Honda versenyzői olyan nehezítést kaptak a magyar versenyhétvégére, ami egy csapásra a középmezőnybe száműzheti őket, Norbi elmondta, miben bízik.

A WTCC szabályai értelmében egy adott versenyévad közepén is folyamatosan szabályozzák, hogy az autókba mennyi pluszsúlyt kell beépíteni. Ha túl gyors vagy, akkor kapsz 80 kg-ot, ha lassabb, akkor kevesebbet, ha még lassabb akkor semennyit.

Az alap gondolat emögött pont az lenne, hogy szorosabbra hozzák a mezőnyt, több legyen a harc, ne csak egyedül körözzenek az autók. Ez így szép és jó, de sajnos a Honda csak úgy tudott a bajnokság első két versenyén lépést tartani a Citroën autóival, hogy a C-Elysée kocsikban +80 kg-os súlyok voltak, a Civicekben pedig semmi. Az első két hétvége eredményeinek köszönhetően a következőképpen alakulnak a pluszok: Citroën +80 kg, Honda +70 kg, Lada +50 kg, Volvo +0 kg, Chevrolet +0 kg.

A kompenzálással kapcsolatban Michelisz Norbi a saját blogjában írta meg, mire számít:

Korábban is írtam már, hogy minden plusz tíz kiló az autóban 1–1,5 tizedmásodperces hátrányt jelent körönként. Ha az első két fordulóban azt mondtuk, hogy nagyjából azonos szinten voltunk a Citroënnel, akkor ebből könnyen kiszámolható, hogy a Hungaroringen körülbelül egy másodperccel leszünk lassabbak a franciáknál. De valószínűleg a Volvo is előttünk lesz, és a Lada is előnyösebb helyzetből indul nálunk.

Tavaly a fordított rajtrácsos pole-ból indulva jött össze a futamgyőzelem, idén viszont szóba sem jöhet az, hogy a tizedik helyre taktikázok. Azért nem, mert ha mindent kipréselünk az autóból, akkor is örülnünk kell, ha a 8–10. pozíció összejön.

Persze most az is benne van a pakliban, hogy az időmérőn nem férek be az első tízbe, és akkor a dobogós helyezés elérhetetlenné válik.

Mi azért ott leszünk és kiszurkoljuk a lehető legjobb helyezést.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon