Az eddigi legnagyobb MINI az új Countryman, ami nem fél elhagyni a járt utat, nem hiányoznak belőle az új ötletek, és konnektorról tölthető kivitele is lesz.

Az új Countryman a szó szoros és átvitt értelmében sem fél elhagyni a járt utat, jó példa erre, hogy a hagyományos kerek helyett szinte már szögletesek a fényszórói. Mininek már eddig se lehetett nevezni a MINI legnagyobb típusát, az új Countryman pedig még az elődjénél is nagyobb lett. A karosszéria 20 centivel hosszabb és hárommal szélesebb, a tengelytávolság pedig 7,5 centit nőtt, ami azt jelenti, hogy öten is kényelmesen elférnek benne. A csomagtartó alapesetben 450 literes, de a 13 centis sínen tologatható és három részre osztott hátsó ülések előredöntésével 1309 literesre bővíthető.

Mégsem ez az új Countryman legeredetibb ötlete, hanem egy olyan megoldás, amihez hasonlóval csak a Bentley és a Range Rover szolgálhat. Ez a Picnic Bench, egy kihajtható ülőke, ami nagyszerű hely a nevéhez illő módon egy piknikhez. A MINI más jópofaságot is ad: míg a kabrióban a nyitott tetővel eltöltött időt mutatja egy műszer, addig itt a Country Timer a terepen töltött időt méri. Az autó önállóan felismerni, hogy milyen terepen hajtasz, ahhoz igazítja a kipörgésgátlót, és ha ügyes vagy, akkor a „nagyvárosi cirkáló” helyett a „sziklamászó bajnok” címet kapod tőle.

Persze ehhez az is kell, hogy a Countryman elhagyhassa az épített utat. A legalább 16, de akár 19 colos kerekekkel szerelt terepes MINI-nek mindene megvan ahhoz, hogy az összes terepen élmény legyen vezetni. A különböző üzemmódok az állítható lengéscsillapításra is hatással vannak, és ott az ALL4 összkerékhajtás, ami intelligensen osztja el a motor nyomatékát a kerekek között. A kínálat a 136 lóerős Coopertől a 192 lóerős Cooper S-en át a 150 és 190 lóerős dízelekig terjed, de van egy igazi újdonság is.

Most először hibrid is van a MINI-ből, méghozzá zöld rendszámot érő plug-in hibrid. A Cooper S E ALL4 kivitel a BMW 225xe-ből ismert hajtásláncot kapja. A 136 lóerős 1,5-ös turbós motor elöl, a 88 lóerős elektromotor pedig hátul forgatja a kerekeket, így lesz összkerékhajtású az összesen 224 lóerős és 385 Nm nyomatékú konnektoros Countryman. Tisztán elektromosan 125 km/órával is hasíthatsz vele, ha pedig tele az akku, akkor röhejes 2,1 litert fogyaszt az első száz kilométeren.

Az újdonság megkapja az összes kütyüt, amit a MINI eddig kínált, így head-up displayt, automata távfényszórót, gyalogosfelismerőt, távolságtartó tempomatot és parkoló asszisztenst is. És még annál többet is, az infotainment rendszer 8,8 colos képernyője, ami a műszerfal közepén lévő kerek keretben kapott helyet, ugyanis már érintéssel is vezérelhető, és a csomagtérajtó is lehet elektromos mozgatású. Az új Countryman ezzel nemcsak az eddigi legnagyobb, de a legteljesebb MINI is egyben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés