Fantasztikus kaland lehet a Mongol Rally, ahol lelkes világjárók szakadt autókkal vágnak neki Európából a 16 ezer kilométeres útnak. Idén a mezőnyben lesz egy oda nem illőnek tűnő autó is: beneveztek egy Nissan Leafet.

Nem állít túl sok szabályt a nevezők elé a Mongol Rally, hiszen az Egyesült Királyságból Mongóliába tartó túra résztvevői számára nincs kijelölt útvonal, de nincs háttércsapat és segítség sem, javasolt minél egyszerűbb autóval nekivágni, és kötelező legalább ezer fontot jótékony célra gyűjteni és felajánlani. Nagyjából ennyi.

A sok Daihatsu és egyéb régi kiskocsi mellett pedig idén egy kakukktojás is rajthoz áll az életre szóló kalandon: egy Nissan Leaf.

Az elektromos autó nagyobb akkumulátoros, 30 kilowattórás változatáról van szó, ami a gyári adatok szerint 250 kilométert megy el egy feltöltéssel, és ha még hozni is tudják ezt a számot, a 16 ezer kilométeres túrán akkor is 64-szer kell megállniuk, hogy feltöltsék.

Persze a közútra szánt elektromos autót át is kellett alakítani, hogy bírja a strapát, erről a versenyautókat építő brit műhely, az RML gondoskodott. Náluk a Leaf spéci Speedline felniket és hozzá illő gumikat kapott, LED fényhíd került a tetejére, és alumínium védőburkolatot erőstettek az aljára. Mivel a csomagtere nem túl nagy, ezért tetődoboz került rá, és a hátsó üléssorát is kiszerelték.

A terepesített Leaf jól vizsgázott a teszteken, így ott lehet július 16-án a Mongol Rally rajtjánál, ahol természetesen az elektromos autózás előnyeit fogja népszerűsíteni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Verstappen a „semmiből” nyert, mégis Pérez szemfülessége miatt marad emlékezetes a sanghaji sprint

További cikkeink a témában