A kényszerleállás utáni újraindulás változásokat hoz a Forma–1-be.

A koronavírus-járvány miatt közel négy hónapos csúszással, július 5-én nézők nélkül rajtol el az F1 2020-as idénye Ausztriában. A versenynaptár az eredetihez képest természetesen módosult, ami jelen állás szerint hivatalosan nyolc (európai) futamból áll.

Az megvan, hogy még csak nem is a mostani a leghosszabb holtidény az F1-ben?

Pedig mire elindul a 2020-as szezon, már lassan 7 hónapja lesz, hogy nem láttunk futamot, és mintegy 4 hónapja fog csúszni a szezonrajt.

Bár a járványhelyzet mérséklődött a világban, az F1 (és alapból a sportvilág) szigorú óvintézkedések mellett vág bele a szezonba. Az F1 sportigazgatója, Ross Brawn elmondta, hogy ennek eleme például az, hogy nem lesz hagyományos dobogós díjátadás, mert akkor nem lehet tartani a megfelelő távolságot:

„Ez egy lehetőség: az autókat felállítjuk egymás mellé, s a pilóták eléjük állnak.”

A versenyzői parádé is megváltozik:

„A korábbiakkal ellentétben a rajtok előtt a 20 versenyző nem állhat szorosan egymás mellett, hogy meghallgassa a házigazda ország himnuszát, és a hagyományos felvonulás, amelynek során a pilóták egy nyitott tetejű buszon körbeutazzák a pályát és közben interjút adnak, sem megoldható.”

És rajt előtti tömeg a rajtrácson is szintén a múlté, merthogy

„a múltban alkalmazott gyakorlat egyszerűen nem alkalmazható.”

(Forrás: MTI, fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Feltűnő jelenség az expresszionista Rolls-Royce Ghost

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés