Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Az angliai Essexben megfújtak egy több mint 70 ezer eurót kóstáló X5-ös BMW-t, amely kulcs nélküli ajtónyitó- és indítórendszerrel volt felruházva. Mint utólag kiderült, végül is ez lett a veszte.

A kulcs nélküli ajtónyitó- és indítórendszer lényegében úgy működik, mint a hagyományos autók távirányítós központi zára, valamint elektronikus indításgátlója – a különbség mindössze annyi, hogy

Ezeket a verdákat elvileg éppen ezért nehezebb ellopni a hagyományos társaiknál, azonban mint az utóbbi időben többször is kiderült, igen könnyű kijátszani őket. A videóban is lényegében azt láthatjuk, amint az egyik tettes egy táskával sétálgat az autótulajdonos házának a fala mellett – a táskában valószínűleg egy jelerősítő berendezés van, a fal túloldalán pedig ugyebár a tulajdonos a kulccsal.

Mivel az autó mini jeladója egyfolytában üzemel, az autó rendszere így úgy érzékelhette, mintha a „kulcs” valóban az autó mellett lenne – merthogy a táskában található eszköz felerősítette az eredeti jelet.

A szakemberek azt javasolják, hogy amennyiben kulcs nélküli autónk van, ne tartsuk a bejárati közelében a „kulcsot”, de még jobb, ha olyan helyre tesszük, amely nem engedi továbbítani a jelet – így ideális lehet lényegében bármi, ami Faraday-kalitkaként viselkedik.

Faraday-kalitka

Egy olyan fémhálóval körülvett térrész, amelybe a külső elektromos vagy mágneses tér képtelen behatolni – ezt hívjuk árnyékolásnak –, így a kalitka belsejében lévő objektumok védve maradnak ezektől a hatásoktól.

Az egyik legjobb megoldásnak a fémszálas anyagból készült pénztárcák tűnnek, amelyek a PayPass típusú bankkártyák engedély nélküli leolvasását is (hasonló elven) megakadályozzák.

(forrás: Daily Mail, HVG)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.