A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint azok a futamok, amiken csak egy kiállás történik, unalmasak, és még jobban elveszik az ember kedvét, hogy nézzék. Szerinte a Pirellinek nem kellene ilyen sokáig bíró abroncsokat gyártania.

Horner az eseménytelen kanadai futam után lett kicsit frusztrált, amikor is a rajtrács nagy része egyetlen kiállással megoldotta az egész futamot, és alig lehetett eseményt látni a pályán.

„Az egykiállásos futamok egyáltalán nem jók az F1-nek. Kettő vagy három bokszlátogatás kell, de sajnos a gumik már túl ellenállóak a kopásnak. Néhány éve még sokkal több leszorítóerőnk volt, amik fogyasztották rendesen az abroncsokat. A Pirelli szerintem már túl messzire ment, gondoljunk csak a 2013-as silverstone-i futamra, amikor mindenki defektet kapott, és azóta túlságosan ellenállóak lettek a kerekek. Szerintem az az abroncs, amit múlt évben kaptunk tökéletes volt, a téli teszteken túlságosan óvatos lett a Pirelli.”

Nem csupán a gumikopás hiánya miatt volt unalmas a hétvége, de mindenki vigyázott az üzemanyagra, nem is volt safety car-etap, amikor spórolhattak volna több benzint. Horner szerint itt az ideje, hogy a csapatok és a pilóták jobban a határon autózzanak, és vége legyen a biztonsági játéknak.

„A másik dolog, ami miatt nem jó már a sportág, a folyamatos üzemanyagspórolás. Sprintfutamokat kéne látnunk, nem pedig az tankolást kicentiző pilóták és csapatok mérkőzésére. Ez nem egy olyan dolog, amit az F1-nek sugároznia kéne. Én inkább lerövidíteném a futamokat öt körrel, vagy engednék többet tankolni, de az egész futamnak élettel telinek kell lennie, ami csak a versenyzésről szól. „

Következik az Osztrák Nagydíj, amit valószínűleg nézni is fogsz. De fogadsz is?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Sainz olyan ajánlatot kapott, amivel még a Red Bull sem tud versenyezni

További cikkeink a témában