Sokkoló, hogyan semmisül meg az oszlopnak csapódó elektromos autó

Az Euro NCAP töréstesztjén látottnál jóval gyorsabban mozgott az a Nissan Leaf, amit a német Dekra intézet csapott egy oszlopnak. A kísérlet azt mutatja, hogy az elektromos autók legalább olyan biztonságosak, mint a benzinesek.

A Dekra a 2010-ben bemutatott, és 2017-ig gyártott előző generációs Nissan Leafet tette alaposan próbára a legújabb töréstesztjén. Szándékosan nem a legújabb típust választották, ebből a szériából is elég sok fut az utakon ahhoz, hogy kíváncsi legyél, mennyire biztonságos. Az Euro NCAP még 2012-ben törte össze ezt a típust, akkor öt csillagot szerzett.

Az Euro NCAP módszere eltérő volt, akkor egy deformálódó akadályt ütköztettek 50 km/órával az álló Leaf oldalának, a Dekra azonban előbb egy 60, majd egy 75 km/órával sodródó autót csapott neki egy masszív oszlopnak.

Egy másik teszten orral rohant az oszlopnak a Leaf, és míg az Euro NCAP-nál 64 km/órával végzik a frontális töréstesztet, addig a Dekra 84 km/órára gyorsította fel a Nissant.

A kísérlet szerint egy ilyen elektromos autó nem veszélyesebb a benzinesnél, az akkumulátor időben áramtalanított, és nem ütött ki tűz egyik esetben sem.

Ez is érdekelhet:

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon