Innen számítjuk az autó születését, pedig Benz motorkocsijának nem volt ki a négy kereke, és kormány helyett is valami egészen mást kellett tekerni.

Annyi nagyszerű autó pontos mása után a francia Norev az ős-automobilról is megemlékezett. Bertha Benz ezzel a forradalmi találmánnyal tette meg a történelem első autós túráját, amikor gyermekeivel meglátogatta a nagymamát. Sikeres kalandja 1886-ban még valódi csodának számított; noha még nem sejtette, lélekben tudta, hogy a nagy találmány hamarosan az életünk része lesz. A régmúltat idéző modell a nagyobbik gyűjtői méretarányban, 1:18-ban készült el.

Bár gyufásdoboznyi, 1:43-as méretben is igazi kis ékszerdoboz lenne, az arasznyi nagyság már lehetővé teszi a motor aprólékos kidolgozását, aminek nagy szerepe van, hiszen éppen a belsőégésű motor különbözteti meg egy korabeli lovas kocsitól. Nagyon szép munkát végeztek, csaknem minden forgó és mozgó alkatrész látható. Legszebbek a tartályok, nagyon élethűen sikerült átadni az anyagok eredeti színét, az egész olajköpködő, kézműves szerkezet hatását.

Karosszéria híján az utastér részleteire koncentrálhattak, de bármennyire is szépen dolgozták ki a fapadlót és a bőrülőkét, továbbra is a fém alkatrészek, például a kormányrúd vonzzák a tekintetet. Nem hiába mondják, hogy a műanyag teszi lélektelenné az autókat, viszont segít olcsóbbá tenni a gyártást, ami egy ilyen modellnél is érvényes, kivéve, ha a Mercedes–Benz 125. évfordulójára készült exkluzív darabról van szó, amit 30 ezer forintért lehet beszerezni.

Tovább:
A Player legfrissebb cikkeihez
Az autórovat újdonságaihoz
Egy praktikus kisáruszállítóhoz

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Hét üléssel és elektromos hajtással jön az új Citroën C3 Aircross

További cikkeink a témában