Az elmúlt évtizedekben valószínűleg semmi sem gyakorolt olyan jótékony hatást a kreativitásra, mint az elektromos motorbiciklik megjelenése, hiszen a tervezők mintegy varázsütésre hagyták maguk mögött a hosszú évtizedek alatt tökéletesre csiszolt dizájnt, hogy helyette sorra tervezzék az olyan mocikat, amik simán elmennének egy hollywoodi sci-fibe.
Elég csak a Nowlab Nerájára, a Curtiss Motorcycle Zeusára vagy a SOL Motors Pocket Rocketjára gondolni, hogy lássuk: ha elektromos bicajokról van szó, a motorbiciklik tervezőinek menthetetlenül elszabadul a fantáziája. Ebbe a sorba illik nagyon szépen a Novus, ami olyannyira letisztult, hogy jelen formájában használhatatlan.
A szinte egy darab szénszálas elemből álló motoron ugyanis nincsen semmi - se visszapillantó tükör, se irányjelző, vagyis a jelenlegi állapotában közúton nem lehetne használni, viszont tény, hogy baromi jól néz ki. Ami viszont nem csak a dizájn miatt maradt le a motorról, az a műszerfal: a Novuson ezt a vezető okostelefonja helyettesíti, amin láthatóak a legfontosabb adatok, mint a sebesség és a megtett kilométerek száma. Utóbbi amúgy maximum 96 lehet, ugyanis az elektromos motor akksija csupán ennyit bír egy feltöltéssel, ez a száz kilométer viszont igencsak szórakoztató lesz, hiszen a motor 100 km/h-s végsebességéhez 200 Nm nyomaték társul, ami egy alig 40 kilogrammos járgánynál borzalmasan sok.
Sajna a limitált szériás, mindössze ezer darabban gyártott motor a képességeihez képest igencsak túlárazott, hiszen 39 500 dollárba, vagyis kicsit több, mint tizenegymillió forintba kerül, de ha az ár nem akadály, akkor a Novusbike oldalán már le is foglalhatod a sajátodat.