Ha nem lenne rajta a Chevrolet emblémája, talán nem mondanád meg, hogy a Camaro adja az alapját ennek az olasz tervezésű sportautónak, amiből csak ez az egy példány készült el.

A hetvenes évek végére az amerikai izomautók lassan veszítettek a népszerűségükből, amiért a testesebb, kevésbé izgalmas formájuk és a szerényebb teljesítményük is okolható. Az európai autókat azonban mindig is stílusosnak tartották a tengerentúlon, ezért is kérhették fel a Maseratit is tervező Pietro Frua dizájnert, hogy álmodjon új külsőt a Camarónak.

1976-ban készült az a második generációs Camaro, ami az alapokat adta, Frua pedig teljesen átszabta a karosszériát,

amin talán csak a hátsó lámpák emlékeztetnek az eredetire. Még abban az évben a torinói autószalonon állították ki az autót, majd 1977-ben New Yorkban is, amikor már targatető és újabb kerekek kerültek a prototípusra.

Az 5,7 literes V8-as motorja ebben az évjáratban csak 165 lóerős teljesítményre volt képes, és négyfokozatú kézi váltón keresztül hajtotta a hátsó kerekeket.

A szigorúbb környezetvédelmi normák miatt a korabeli konkurensek sem tudtak ennél sokkal többet, a Camaro Europe Hurst érdekessége inkább az európai stílusa volt.

A New York-i szalonon még megrendeléseket is felvettek rá, de nem tudni róla, hogy valaha is készült volna ennél az egynél több példány.

A prototípus a kilencvenes években került egy magángyűjteménybe, most pedig eladósorba az RM Sotheby’s aukcióján, ahol 32 ezer dollárt, azaz tízmillió forintnak megfelelő összeget adtak érte.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A Maserati csendes szellője az elektromos GranCabrio Folgore

Az Alfa Romeo kénytelen volt megváltoztatni az új modellje nevét

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés