Már hallhattál róla, hogy a General Motorstól a Peugeot és Citroën márkákat tömörítő PSA-csoport kezébe került az Opel, és mielőtt lemondanál a német márkáról, olvasd el, mi a terve a rüsselsheimi gyártóval a franciáknak.

Pace! Ez a neve az Opel új stratégiájának, ami már az új tulajdonos PSA-csoport felügyelete alatt készült, és ebből tudhatod meg, hogyan fogja diktálni a lépést a német márka úgy, hogy hamarosan nyereséges is legyen. Nem érdemes lemondanod az Opelről csak azért, mert a PSA-csoport része lett, hiszen a közös erőforrásokat kihasználva talán még jobb formába is rázhatják a márkát, mint amilyenben eddig volt.

Nagy tervekkel vágnak neki a következő éveknek az Opelnél. Az első cél az, hogy 2020-ra autónként 700 euróval csökkentsék a költségeket, növeljék a hatékonyságot, és kihasználják a PSA-val közös erőforrásokat, így kedvezőtlenebb körülmények között is hamar nyereségessé válhat a márka. A tervek szerint megtartják az összes Opel-gyárat, ahol folyamatosan állnak át a PSA-csoport technikájára.

Elsőként 2019-ben az eisenachi gyárban gyártanának a PSA platformjára épülő SUV-t, és 2024-ig már minden Opel ezt az alapot kapja, a jelenleg használt kilencről így kettőre csökken a padlólemezek száma. Az évek során fokozatosan térnek majd át a General Motors motorjairól a PSA-csoport motorjaira, de még nem jelölték ki, hogy ezeket melyik üzemekben gyártják majd. Mi mindenesetre szorítunk Szentgotthárdért!

Jönnek az elektromos Opelek is. 2019-ben jelenik meg a vadonatúj Corsa, ami már a PSA-csoport technikájára épül, és tisztán elektromos hajtású is lesz belőle. Nem titok, hogy a most bemutatott Grandland X plug-in hibrid rendszert kap, 2020-ra már négy Opelt lehet konnektorról tölteni, 2024-ig pedig az összes Opelben lesz valamilyen elektromos hajtás. A cél, hogy a rüsselsheimi autóknak vezető szerepe legyen a károsanyag-kibocsátás csökkentésében.

Láthatod, hogy kár lenne aggódnod az Opelért, hiszen ha eddig szeretted a német márkát, akkor a jövőben is nagy dobásokra számíthatsz tőle. Csak most már nem egy amerikai, hanem egy francia nagybácsi áll mögötte, akinek a segítségével továbbra is fényesen csilloghat a körbe zárt villámos embléma.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon