Elismerő csettintéssel köszöntjük az új Peugeot 3008-ast, bátor formatervével, kiváló vezethetőségével meg fogja mozgatni az SUV-piacot.

Hozzá vagyunk szokva, ha egy autógyártó friss termékére odabiggyeszti az új szócskát, gyanakodva kell vizslatnunk, hogy tényleg vadiújként kerül-e a piacra, vagy csak az elődmodell átfazonírozásával érte el azt a hatást, hogy újnak lehessen hívni. Az új Peugeot 3008 tényleg teljesen új. Elődje identitászavaros modellként akkor született, amikor az egyterűek még nem kezdtek kihalni, de már látszódott, hogy az új kor szele az SUV-knak fog kedvezni. Ezért az a modell a két kategória határán egyensúlyozva pont nem lett jó egyiknek sem. Ezzel szemben az új Peugeot 3008 tökös SUV, igen, még akkor is, ha összkerékhajtású nincs is belőle.

Pedig a 3008-as részleteiben akár bazárinak is nézhető. A kétszínű karosszéria, a fényes króm, a matt ezüst, és a lakkozott fekete látszólag rendezetlen alkalmazása úgy alkot egységes képet ebben az SUV-ban, hogy földön kopogó állunkat azért nem találjuk, mert tátott szájunkból csöpögő nyálunk nem győzzük feltörölni szabad kezeinkkel.

És a legkúlabb fícsörröl még nem is szóltunk. A műszerfal grafikus panelje (hoppá!) teljesen testreszabható. Ha akarod, a navigációs térképet teszi eléd, ha akarod, a sávtartó paramétereit írja ki, ha akarod, hagyományos sebességmérő képet rajzol eléd. Tudjuk, volt már már ilyen Audikban, Mercedesekben és BMW-kben, de pont ez a lényeg, ezzel a hasznos és látványos fejlesztéssel a Peugeot lépett egy arasznyit a prémiumkategória felé.

Mesés formatervvel még egyetlen háborút sem nyertek meg, a Peugeot sem csak azzal fog borsot törni a Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Volkswagen Tiguan vagy éppen az Opel Mokka X orra alá, hogy egyszerűen jól néz ki. Mindent beleadtak, hogy a 3008-as szeresd vezetni, és élvezd használni. 125 kilót faragtak a tömegéből, ez azért érdekes, mert egy hasonló motor a könnyebb karosszériát messzebbre és gyorsabban viszi. Odafigyeltek arra is, hogy ne legyen családi dráma a megfelelő ivókészlet elszállításából. Minden ajtóban elfér a másfél literes italos palack. A dízel- és benzines kínálat olyan gazdag, hogy inkább csak felsoroljuk, te pedig nézd ki, melyik modellen töltenéd el legszívesebben napjaidat.

  • 1.2 PureTech benzin 130 LE (automata és kézi váltóval)
  • 1.6 THP 165 LE (automata)
  • 1.6 HDi 100 LE
  • 1.6 HDi 120 LE (automata és kézi váltóval)
  • 2.0 HDi 150 LE (kézi)
  • 2.0 HDi 180 LE (automata)
  • tervezett indulóár: 5 799 000 forint

 

 

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon