Még az oroszlán is menőbb az új Peugeot 308-on

A Peugeot bemutatta a 308 új generációját, ami már a francia márka nemrég bevezetett új emblémáját hordja, de nem csak ezért érdekes. Az egyik legszebb kompakt autó lesz, még több technológiával, akár plug-in hibrid hajtással is.

Nem olyan régen mutatta meg az új arculatát a Peugeot, az álló oroszlános embléma helyére a klasszikus stílusú, pajzsba zárt oroszlánfej lépett, és most itt az első újdonság, ami már ezt a jelvényt viseli. Az új 308 szinte minden téren nagyobb és jobb lett az elődjénél, és nem mellékesen nagyon dögösen néz ki, főleg ebben az új olívazöld színben.

A 4,37 méter hosszú ötajtósnak a tengelytávja is növekedett 5,5 centivel 2,68 méteresre. Csak a csomagtér mérete lett egy kicsivel kisebb, 420 helyett 412 literes, de még így is nagyobb a Golf és a Focus értékénél, és a hátsó ülések ledöntésével 1323 literesre bővíthető.

A dizájn a jelenlegi modell továbbgondolásával született, de a csúcsmodellnél teljesen LED-es mátrixfényszórókat szűkebbre szabták,

a hűtőmaszk izgalmas mintája a nemrég megújult 3008-ról és 5008-ról lehet ismerős. A hátsó lámpák továbbra is hármas osztásúak, de izgalmasabb formájúak, közöttük fekete panellel.

a jobban felszerelt modelleken 3D grafikával, a középkonzolba pedig minden változatnál 10 colos érintőképernyőt simítanak. A klímát továbbra is innen kell kezelni, de a főbb funkciókat elérhetjük a képernyő alatti érintős gyorsgombokról. Az automata modelleken az irányváltó karja helyett billenőkapcsolót találunk.

A hangulatra most is nagy figyelmet fordított a Peugeot, az utastérben felhasznált anyagok igényesek, a hangulatvilágítás színét nyolcféle árnyalat közül lehet kiválasztani.

a készüléket közben vezeték nélkül tölthetjük az erre kialakított tálcán, és egyszerre két telefont is csatlakoztathatunk a kihangosítóhoz.

Az új 308 kínálata részben ismerős lehet az előző modellből, az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotor 110 és 130 lóerős változatával, illetve az 1,5 literes, 130 lóerős négyhengeres turbódízellel indul, az erősebb benzineshez és a dízelhez a hatfokozatú kézi helyett nyolcsebességes automata váltót is lehet kérni.

nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A benzinmotor teljesítménye 150 és 180 lóerő lehet, ennek megfelelően a kombinált teljesítmény 180 és 225 lóerő. A 12,4 kilowattórás akkumulátort teljesen feltöltve a két modellel 60 és 59 kilométert tehetünk meg tisztán elektromosan.

A plug-in hibrid változatnál valamivel kisebb a csomagtér, a mérete 412-ről 361 literesre csökkent az akkumulátor miatt, amelynek töltése alapból 3,7 kilowattal, felárért 7,4 kilowattal mehet. Az előbbivel 3 óra 50 perc, az utóbbival szűk két óra alatt tölthető fel az akkumulátor, az otthoni konnektorra csatlakoztatva 7 órába telik a teljes feltöltés.

A sávtartó és a dugóban araszoló rendszer mellett az autó a felismert táblákhoz képes igazítani a sebességet, az osztott pályás utakon pedig 180 km/óráig önállóan lassít a kanyarok előtt, 70 és 180 km/óra között pedig a sávváltást is egymaga intézi. A parkolásnál a 180 fokos tolatókamera és a 360 fokos felülnézeti kép jelent segítséget.

A Peugeot az idei év második felében indítja az új 308 sorozatgyártását, és bizonyára hamarosan a nagyobb csomagtartójú 308 SW kombit is megismerhetjük.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.