Megvan mindenkinek az, hogy a hétköznapi szürke monotónia után, mennyire várja az ember a hétvégét, hogy kikapcsolódjon és felfrissüljön! Nos, az új Peugeot 508 kombijával ez az érzés hatványozódik.

Hétfőtől péntekig az emberre semmi őrült élmény nem vár a városban autókázva, inkább csak a méreg járja át a lelkünket a mára állandóvá vált dugók miatt. Reggel el kell vinni a gyerekeket az oviba vagy suliba, aztán irány a meló, kezdődhet a robot. Délután az ördögi kör kezdődik újra, menni a gyerekekért, ne adj' isten talán egy kis bevásárlás is belefér, aztán vége a napnak. Mindenhol annyi az autó, mint égen a csillag, a zöldtől zöldig parkettázás ideje már véget ért így, családosként, még ha a gyerek hátul boldogan sikítva is kiabálja, hogy “Méééég, apa!!!”.

Szegény 180 lovunk csak mélabúsan kóricál a városi káoszban.

Aztán eljön a hétvége, a gyerekek otthon, a feleség főz, és akkor apának el kell mennie az anyósért, hogy együtt legyen a család ebéd idején. Ilyenkor bejön a kerülőút ötlete, hogy a Peugeot is megkapja végre azt, ami jár neki. Bőg a motor, az üzemanyag-fogyasztás csökken, az adrenalin nő, és végre a héten mindenki boldog, ember és jármű egyaránt. A bámészkodó járókelőkről nem is beszélve, akiknek úgy láttam, igazán bejön ez az új dizájn. Volt szerencsém úgy begyűjteni több bámészkodó tekintetet, hogy előttem egy Porsche állt.

Hát, így néz ki egy átlagos hete az új 508-nak. Ezt az autót tényleg bánat csak a városban használni, egyszerűen kéri az országutat és az autópályát.

A fenti történet után jöhet a szubjektív élménybeszámolóm, ami azzal kezdődhetne, hogy kéne! Igen, az elmúlt időszak tesztautói közül ez az egyetlen olyan, amit nehezen szolgáltattam vissza, mert rohadtul úgy éreztem, hogy nagyon tudnám élni.

Hatalmas kombi, veszettül sportosan néz ki kívülről – sajnos ez a sportosság belül is visszaköszön, mert igazán szűkös a tér. Kicsi ablakok, a hátsó szélvédő inkább lőrés – amit nem szerettem –, de a cockpit is olyan, mintha egy repülő pilótafülkéjében ülnék. Teljesen körbevesz, ami mondjuk egy nálam terebélyes pajtás esetében nem biztos, hogy pozitívum.

Ha már sportosság, akkor az első dolog ami meghökkentő – de utána egyszerűen imádnivaló –, a kis kormány. Tökéletes! Mintha egy gokartkormány lenne behúzva bőrrel, ami nekem nagyon tetszett.

A motor hangja is igazán élvezhető. A kétliteres dízel rendesen hozza a sporty traktor feelinget, én ezt imádom. Mégse olyan reszelős a hangja, mint a régi TDI Golfoknak, szexi a fülnek. Ha már jár a motor, el is tudunk indulni, és ilyenkor szakad ránk az út, mert nagyon bomba a 400 Nm nyomaték. Az automata ugyan gondolkodik egy-két másodpercet, mielőtt meglódulna, ezt viszont ellensúlyozhatjuk a kormány mögött található bajuszkapcsolókkal, és akkor már élmény az előzgetés.

Városi autózgatásnál 8,5 literes átlagfogyasztást tudtam előhozni, hosszú és tempós úton viszont visszavarázsoltam nyolc liter alá, ami szerintem jól hangzik.
És ha már hangzásról van szó: a hifi. A technikát a Focal nevű cég jegyzi, és azért volt igazán lenyűgöző számomra, mert nem tudtam eldönteni soha, honnan szól a cucc, mert mindenhonnan, a legtöbbször a seggem alól is a zene jött.

A másik jóság a Night Vision technológia, az infravörös kamera az út szélén bóklászó embereket külön kiemeli, real-time kamera módban.

A műszerfal elég játékos, a módok váltogatásával átalakul az egész, a navigáció, a műszerek, minden. Mondjuk ilyen parasztvakító varázslatokban mindig élen jártak a franciák!

Az első ülésekre ki- és beszállás kissé nehézkes a nagyon kényelmes, ugyancsak sportos ülés miatt, ha viszont már benn vagyunk, úgyse akarunk kiszállni. A hátsó helyek meglepően picik egy ekkora kombiban. Ha csak gyerekek fognak hátul ülni, akkor oké, de haveri buliautónak kicsit szűkös lenne (a Balatonig pár doboz sörrel azért kibírható).

Amire még húzom a számat: a tolatóradar képe! A Mercik tolatóradarjának például jobb a képe, mint az otthoni LED-es tévének. Amikor Kínából öt dollárért 1080p-ben felvevő minikamerát lehet rendelni, egy 10 milliós autónál miért nem tudják megoldani, hogy ne egy Junoszty képminőséggel rendelkező képernyőt kelljen bámulni?

Egy szó mint száz, az eggyel régebbi Peugeot 508 SW is jól nézett ki, de ez az új verzió még gyönyörűbb. Legyen szó a markáns hűtőmaszkról, a hátsó kerekeknél található porschés kiszélesedésről vagy a keret nélküli ablakokról, a dizájnerek zseniálisat alkottak. Ez az autó marhára kéne! Sajnálnám a városi bohóckodásért, de hétvégén megkapná a jussát.

Ez is érdekelhet:

Nemcsak felfedezheted vele a világot, de élheted is – Mercedes-Benz Marco Polo-teszt

Ha arról lenne szó, hogy mi a tökéletes jármű az ún. Van Life-hoz, a Mercedes Marco Polo a legjobbak között foglalna helyet.

(Fotók: Bodor Tamás)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában