Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Az alaposan könnyített Carrera RS változatot arra tervezték, hogy pályán hajtsd, de ezt a példányt nem használták sokat, három évtized után is csak alig több mint 10 ezer kilométer van benne, az értéke is ennek felel meg.

A Porsche az ötvenes években használta először az RS típusjelzést az 550 Spyderrel, de ennél is ismertebb az 1973-ban bemutatott 911 Carrera RS 2.7, amiből igazi legenda vált. A Rennsport név a kilencvenes évek elején tért vissza a 911-esen, ami akkor még őrizte az eredeti formát, de az alkatrészeinek 85 százaléka újonnan tervezett volt.

a pályára szánt Carrera RS változatról. A 3,6 literes, léghűtéses, hathengeres szívó bokszermotorja 260 lóerős, ami nem sokkal több az alapmodellénél, de a 260 km/órára képes változatot mégis sokkal jobb volt vezetni, ugyanis jelentősen könnyítették.

A hátsó ülések, a légkondicionáló, a tempomat, a rádió és a hangszigetelés nagy részének elhagyásával, valamint az alumínium csomagtérfedéllel, magnézium kerekekkel és a vékonyabb üvegekkel a tömege 155 kilogrammal lett kevesebb.

A limitált szériából a bemutatása évére utalva csak 1992 példány készült, és a képeken látható 911-et az elsők között rendelte meg a német Georg Stoll. A Grand Prix fehér színű, sötét belsős Porschét mindig gondosan karbantartotta, de

2009-ben kivonták a forgalomból, és egy raktárban tárolták, de a kilométerórája még ekkor sem mutatott 10 ezernél sokkal többet. 2018-ban vette meg a jelenlegi tulajdonosa 10 881 kilométerrel, és

Mondanunk sem kell, hogy a 911 Carrera RS hibátlan állapotban van, a gyári matricák is rajta vannak, minden kezelési könyv és szervizszámla jár hozzá, a pótkereke és a szerszámkészlete is érintetlen. Így került az RM Sotheby’s aukciójára márciusban, ahol 300 ezer dollárt adtak érte, ez 96 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.