Nem is olyan régen a Porsche egy videóval segített azoknak, akik nem tudják, hogyan kell helyesen kiejteni a márka nevét. Most egy újabb ismeretterjesztő tartalommal álltak elő azoknak az ügyfeleknek a megnyugtatására, akik a csikorgó fékekre panaszkodnak.

Ha vezettél már nagyteljesítményű autót, akkor biztosan találkoztál már azzal a jelenséggel, hogy fékezéskor csikorgó hangot hallasz a kerekek felől. Amikor a BMW M2 bemutatóját tartották a Hungaroringen, és megkérdeztük, hogy miben térnek el az egész nap a pályán nyúzott autók a szériamodelltől, akkor azt felelték: csak a feláras BMW M kompozit fékekben, amelyek nagyobb fékerejűek, kevésbé fáradékonyak, és csak egy hátrányuk van – zajosabbak is.

Hiába hangzik úgy, ez nem hiba, hanem a fékrendszer velejárója, és ezt magyarázza meg a legújabb videóján a Porsche. A nagyobb teljesítményű, nehezebb autóknak nagyobb felületű féktárcsákra és betétekre van szükségük, és ez azt jelenti, hogy kisebb sebességnél a betétek nem mindig egyenletesen fekszenek fel a féktárcsára. Az így keletkező vibrációk zaját erősíti fel a féktárcsa, ami végső soron a jellegzetes csikorgó hangot okozza.

Persze a Porschénél is kifejtik, hogy mindent megtesznek a kellemetlen zaj csökkentése érdekében, de beláthatjuk, hogy a fékrendszerek tervezésénél elsősorban a minél nagyobb fékhatás és tartósság elérése a cél, és csak ezt követi a zajok csökkentése. Nem tudjuk, hogy a vevők panasza nyomán döntöttek-e a videó készítése mellett, de ha van rá pár perced, hogy megnézd, akkor elmondhatod, hogy ma is tanultál valamit.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon