A két márka története egyébként is összekapcsolódik, de ebben a Volkswagenben a szokásosnál is több a Porsche-rokonság. A Párizs-Dakar-rali szervizautójának replikájaként építették meg ezt a Transportert.

A nyolcvanas évek elején a Porsche is részt vett a Párizs-Dakar-ralin, a 911-essel és a 959-essel két győzelmet szereztek. A csapat ellátásához szükségük volt szervizautókra, ezért vettek egy tucat Transportert, és a 911-esből származó hathengeres motorral és váltóval, erősebb futóművel és fékekkel szerelték fel, hogy kibírják a sivatagi bevetést.

Sajnos a Porsche-motoros Transporter nem került gyártásba, de a típus rajongói több replikát is építettek.

Most egy olyan Volkswagent mutatunk, amit 1982-ben vettek újonnan Ausztriában, és két évvel később alakították át a Dakar-ralis szervizautó replikájává, amikor a Porsche 911 3.0 SC-ből származó háromliteres, hathengeres bokszermotor került bele.

A léghűtéses Porsche-motor a furgonban 204 lóerős teljesítményre és 265 Nm nyomatékra képes, a váltója ötfokozatú kézi.

Nemcsak a műszerfal és a 16 colos Fuchs kerekek, de mögötte a fékek is a Porschétől származnak, természetesen a futóművet is átdolgozták, rozsdamentes kipufogót szereltek fel, az utastérbe három kagylóülés került versenyövekkel.

Az elmúlt éveket egy Porsche-kollekcióban töltötte a Transporter, amit most a belgiumi House of Cars kereskedésben kínálnak eladásra, és nem elég a rajongás, nagyon tehetős gyűjtőnek kell lenni hozzá, ugyanis 84 900 euróért árulják, ami 30 millió forintnak felel meg.

A furgon felélesztésével még a Porsche is foglalkozott:

Porsche Renndienst: drukkolunk, hogy legyen belőle valami!

Amikor a Porsche szabadidőautókat kezdett építeni, nem voltunk túl lelkesek. De ez a kis furgon, ez nagyon menő!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában