Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Sokáig a Porsche egyet jelentett a léghűtéses bokszermotorokkal, és sok rajongónak felért a szentségtöréssel, amikor a márka vízhűtéses motorokra váltott. Összeszedték a Porsche történetének legemlékezetesebb léghűtéses sportautóit.

#5 Porsche 356 B GS Carrera GT

1960-ban jelent meg a Porsche első igazi sportautójának, a 356-nak az átdolgozott sorozata, ami tele volt korszakalkotó technikával. A karosszériája alumíniumból készült, de a biztonsági kormánymű, a hidraulikus lengéscsillapítás és a fejlett fékhűtés is az innovatív elemei közé tatozott. 1955 óta pedig minden Porsche, ami versenymotort kapott, természetesen léghűtéssel, az a Carrera nevet viselte.

#4 Porsche Type 804 Formula–1

A Porsche ezzel a választásával a nemrég elhunyt versenyzőlegenda, az amerikai Dan Gurney előtt is tiszteleg. 1962-ben ezzel a nyolchengeres, léghűtéses motorral szerelt autóval nyerte meg a Formula–1-es francia nagydíjat Rouenben, majd egy héttel később Stuttgartban kettős győzelmet aratott, ahol a második helyen is egy Porsche 804 futott be Joakim Bonnierrel a volánnál.

#3 Porsche 993 Turbo S 3.6

Sokak számára szentségtörés volt, amikor a Porsche szakított a léghűtéses motorokkal, és ennek a legendás korszaknak az utolsó autója volt a 993-as szériájú 911 Turbo S. 3,6 literes hathengerese 450 lóerőt teljesített, amivel 4,5 másodperc alatt gyorsult százra. A rajongóknak ez az a Porsche, amit ma is kérdés nélkül elfogadnának, már csak a léghűtéses motor jellegzetesen reszelős hangja miatt is.

#2 Porsche 908/3 Spyder

Igazi mérföldkőnek számított a Porsche történelmében a 908/3 Spyder, hiszen a műanyag karosszériája mindössze 12 kilogrammot nyomott, és az egész autó tömege is csak 545 kilogramm volt, ezért a nyolchengeres motorja észvesztően vitte. Csak négyszer vetették be, de ebből három győzelmet szerzett, rögtön a bemutatkozásakor, 1970-ben, Szicíliában a Targa Florión.

#1 Porsche 917 LH

Minden autóversenyző álma, hogy bárcsak akkor élt és versenyzett volna, amikor a 917-nek nyomták a gázt a pilóták. A Porsche 917 LH-nak nemcsak az áramvonalas formája lélegzetelállító, hanem a 4,9 literes, 600 lóerős, léghűtéses motorja is. Mindez elég volt ahhoz, hogy 1970-ben Le Mans-i körrekordot állítson fel a versenyautó, majd a 24 órás versenyt is megnyerje, a következő évben is.

Az öt legendás léghűtéseshez egy hétperces filmet is készített a Porsche, amiben Patrick Long gyári tesztpilóta mutatja be az autókat, rengeteg korabeli filmrészlettel:

Ha az 5 legkönnyebb Porschére vagy kíváncsi, erre kattints:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.