Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Vasárnap több komoly médium (így a német RTL és az Auto Motor und Sport) is kész tényként közölte, hogy Kimi Raikkönen visszatér egykori csapatához, és jövőre újra a Ferrari színeiben fog versenyezni. A legvalószínűbb, hogy a finn pilóta Felipe Massa helyére érkezik, de mivel a szerdai hivatalos bejelentésig még van egy kis idő, nem árt számba venni a lehetséges forgatókönyveket.

A legvalószínűbb: Alonso–Raikkönen a Ferrarinál

Az eddigi hírek szerint ez tűnik a legvalószínűbb forgatókönyvnek: a visszatérése óta csalódást keltő teljesítményt nyújtó Massa megy, a helyére pedig érkezik a Ferrari korábbi világbajnoka, aki Alonso csapattársaként fog versenyezni az olaszoknál. A párosításnak megvannak a veszélyei, sokan már most egy új Senna–Prost párharcot vizionálnak 2014-re, hiszen Raikkönen nyilvánvalóan nem Massa helyére, azaz nem második számú pilótának érkezik a Ferrarihoz, Alonso pedig köztudottan rosszul viseli a csapaton belüli konkurenciát: erről a legtöbbet a McLaren és Ron Dennis tudna mesélni, akik 2007-ben éppen Alonso és az újonc Lewis Hamilton néha a sportszerűség határát is túllépő rivalizálása miatt bukták el a világbajnokságot a nevető harmadik Raikkönennel szemben.

A leguncsibb: Alonso–Massa a Ferrarinál, Raikkönen a Lotusnál

Nem éppen a legérdekesebb, de kétségkívül reális forgatókönyv, hogy jövőre Alonso és Massa a Ferrarinál versenyez, Raikkönen pedig marad a Lotusnál, azaz minden marad úgy, ahogy volt. Bár Massa maradása a Ferrarinál jelenleg valószínűtlenebbnek tűnik, mint hogy Baumgartner Zsolt jövőre a Ferrarihoz igazoljon, így volt ez már tavaly is, amikor a brazil pilóta – nem kis részben csapattársa közbenjárásának köszönhetően – végül megtarthatta a versenyzői ülését az olasz csapatnál.

Ennek a forgatókönyvnek a nagy vesztese a nagyon tehetséges, de idén a Sauberrel csak szenvedő Nico Hülkenberg lenne, aki így már biztosan jövőre is csak valamelyik középcsapatnál folytathatná.

A kompromisszumos megoldás: Alonso–Hülkenberg a Ferrarinál

Bár jelenleg Raikkönen tűnik az esélyesebb jelöltnek, az sem teljesen kizárt, hogy a Ferrari végül az olaszokkal már tavaly is szóba hozott Hülkenberget igazolja le Alonso mellé. A döntés Raikkönenen kívül tulajdonképpen mindenkinek jó lenne, hiszen a Ferrari egy Massánál jobb (de legalább is sokkal jobb formában levő) versenyzőt kapna, aki tapasztalatlansága miatt valószínűleg nem veszélyeztetné Alonso csapaton belül elfoglalt pozícióját. Legalább is egyelőre.

A dupla csavar: Raikkönen–Hülkenberg a Ferrarinál, Alonso a Lotusnál

Ennek a pletykának elsősorban Alonso viselkedése szolgáltat némi alapot, aki egyrészt annyira elégedetlen az autójával, hogy nyáron még a Red Bull-lal is tárgyalt egy esetleges váltásról, másrészt a hírek szerint finoman szólva sem ugrándozott örömében, amikor megtudta, hogy a Ferrari Raikkönent szerződtetné melléje.

Alonso távozása ellen szól, hogy a Red Bull időközben leigazolta Webber helyére Daniel Ricciardót, így a spanyol csak a Ferrarinál semmivel sem erősebb Lotushoz mehetne, akiket (vagyis egész pontosan a Lotus elődjeként működő Renault-t)  legutóbb éppen azért hagyott ott, mert az autója nem volt elég ütőképes – ez a helyzet pedig érdemben azóta sem változott. Alonso távozását egyébként valószínűleg a Ferrari is foggal-körömmel próbálná megakadályozni, hiszen a spanyollal együtt elveszítenék egyik legfontosabb szponzoruk, a Santander támogatását is.

Ha Alonso mégis menne, akkor Hülkenberg számára megnyílna az út, hogy a Ferrarihoz szerződjön, így minden bizonnyal ő – esetleg az underdog Di Resta – folytathatná a pirosaknál Raikkönen csapattársaként.

A biztonságos: Raikkönen–Massa a Ferrarinál

Ha Alonso Raikkönen érkezése miatt távozik a Ferraritól, akkor az olaszoknak nem egy, hanem rögtön két pilótát kéne találniuk jövőre, ami a csapategység szempontjából semmiképp sem ideális helyzet. Hülkenberg vagy Di Resta leigazolása helyett így akár úgy is dönthetnek, hogy egyelőre megtartják Massát, aki korábban már három évig versenyzett együtt Raikkönennel a Ferrarinál, és bár nem lettek országos cimborák, komolyabb konfliktusok még annak ellenére sem voltak köztük, hogy 2008-ban Massa rendszeresen megverte az akkor már világbajnok (és kvázi első számú pilótának számító) finnt.

A nyilvánvaló megoldás: Baumgartner Zsolt visszatér

És jövőre ő lesz a Ferrari első és második számú pilótája is.

(Fotó: Ferrari.com, Ferrari-F1.net, Nicohulkenberg.net)

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.