A finn szerint a régi pályák jók, de az újak túlságosan egyhangúak.

Räikkönen kifejtette, hogy sokkal jobban szereti a régi pályákat, és nem szeret a mostanság épített, ultramodern, Herman Tilke által tervezett aszfaltcsíkokon versenyezni. Azt is sajnálja, hogy a klasszikus, európai helyszínek eltűnnek, és nem is hoznak helyettük újat, hanem ázsiai és közép-keleti piacokra törnek.  A finn azt a kijelentést is kritizálta, miszerint a Forma-1-nek olyan helyszínekre kell mennie, ahol az emberek megengedhetik maguknak a jegyvásárlást.

„Ezek az új helyszínek egytől egyig egyformák, és ugyanaz az ember tervezte őket. Nem mondom, hogy nem jók, csupán azt mondom, hogy mind egyforma.”

„Magny Courst például nagyon szerettem. A pálya kialakítása nagyon jó volt, és teljesen más volt, mint az eddigiek. A környezet is sokkal nyugodtabb volt. Az imolai pálya meg az egyik legjobb volt, mindig hatalmas volt a hangulat, és jó futamokat mentünk ott.”

A másik oldalról azonban van Abu-Dzabi, ami a sivatag közepén van és abszolút semmilyen, a koreai pályát pedig kifejezetten utálja, szerinte az a legrosszabb az egész versenynaptárban.

„Általában, amikor egy új helyre megyünk versenyezni, már tudjuk, hogy mire kel számítanunk, hiszen úgyis olyan, mint amilyennek már előtte találkoztunk. Minden úgy készült, ahogy már egyszer ki lett találva. És abszolút nincsenek olyan pályák, mint mondjuk Imola, Magny Cours vagy Spa, ahol fák és igazi természetes környezet vesz minket körül. Minden pálya egy kicsivel másabb, minden kanyar egy kicsivel másabb, de a végén mind csak egy újabb Tilke pálya lesz.„

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés