A Renault már korábban elárulta, hogy a Megane RS legutóbbi változata megdöntötte a fronthajtású autók körrekordját a Nürburgringen. Most pedig azt is elárulták, hogy mitől lett gyorsabb a Trophy-R a pályán.

280 lóerős teljesítményével a legújabb Megane RS már önmagában is elég izgalmas, de a Renault-nál mindig is készítettek kihegyezettebb változatokat belőle, és ez ennél a szériánál sincs másként.

Kijött előbb a 300 lóerős Trophy kivitel, most pedig annak a végletekig könnyített R változata, amivel rekordidő alatt értek körbe a Nordschleifén.

A teljesítménye nem változott, továbbra is 300 lóerő, de a tömegét alaposan lecsökkentették,

130 kilogrammal 1306 kilósra fogyott a Megane RS. A leglátványosabb változás, hogy a hátsó üléseket kiszerelték, ezért a hátsó ajtók nem is nyithatók. Az első ülések is könnyített kagylóülések, amivel 7 kilót fogtak meg, és a szénszálas motorházfedél feleannyit nyom, mint a széria.

Még nem álltak meg ennyinél, mert a 19 colos kerekek helyett is lehet szénszálas darabokat rendelni, amivel további két kilogrammot nyertek kerekenként, az akkumulátoron 4,5 kilót spóroltak.

A futóművét is átdolgozták, és a Trophy-R azzal is sokat fogyott, hogy elhagyták a kormányzott hátsó kerekeket, ez 38 kilogrammot jelentett.

A Renault Sport mérnökei az aerodinamikát is átdolgozták, amit a hátsó diffúzor is mutat.

A Megane RS Trophy-R ezzel 5,4 másodperc alatt gyorsul százra és 262 km/óra a végsebessége. A Nürburgringen rekordot döntött sportkompaktot bárki megveheti, aki ki tudja fizetni, és aki elég gyorsan rendeli meg, a Renault ugyanis összesen csak 500 darabot készít belőle.

Ez is érdekelhet:

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon