Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A féltve őrzött veteránokat ritkán használják minden nap, már csak azért is, mert a teljesítményük nem feltétlenül elegendő a mára felgyorsult forgalomhoz. De ezzel a Porsche 356-ossal más a helyzet, ugyanis egy modern Boxster alapjára épült.

1948-ban jelent meg a Porsche első sorozatgyártású sportautója, a 356-os, ami mára a legkeresettebb veteránok közé lépett elő. Az eredetileg gyártott 76 ezer példánynak mintegy fele van még forgalomban a mai napig, és akad közöttük, amibe már több mint 1,6 millió kilométert tekertek bele, vagy világjáró túrára indultak vele. De a legtöbbet gyűjteményekben őrizgetik, és nem használják minden nap.

Az arizonai Stärke a roadster 2012-ig gyártott szériájából építi meg a replikáját, tehát a 375 lóerős hathengeres bokszermotor és a futómű is abból került át. Az utastérbe kényelmes ülések és akár érintőképernyős navigáció is kerülhet, tehát minden adott ahhoz, hogy ne kelljen lejjebb adni a kényelemből.

Az alapokra üvegszálas műanyagból készült karosszéria kerül, de aki nem bírja ki drága megoldások nélkül, annak szénszálas anyagból is legyártják a paneleket. Persze a karbonnal az ára már jócskán meghaladja az inspirációt adó eredeti veteránét, hiszen 60 helyett 150 ezer dollárt kérnek az átépítésért. Meg egy eredeti Boxstert.

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.