A féltve őrzött veteránokat ritkán használják minden nap, már csak azért is, mert a teljesítményük nem feltétlenül elegendő a mára felgyorsult forgalomhoz. De ezzel a Porsche 356-ossal más a helyzet, ugyanis egy modern Boxster alapjára épült.

1948-ban jelent meg a Porsche első sorozatgyártású sportautója, a 356-os, ami mára a legkeresettebb veteránok közé lépett elő. Az eredetileg gyártott 76 ezer példánynak mintegy fele van még forgalomban a mai napig, és akad közöttük, amibe már több mint 1,6 millió kilométert tekertek bele, vagy világjáró túrára indultak vele. De a legtöbbet gyűjteményekben őrizgetik, és nem használják minden nap.

Más lehet a helyzet ezzel a 356-ossal, amivel nyugodtan felveheted a forgalom ritmusát, hiszen egy modern Boxster alapjára épült.

Az arizonai Stärke a roadster 2012-ig gyártott szériájából építi meg a replikáját, tehát a 375 lóerős hathengeres bokszermotor és a futómű is abból került át. Az utastérbe kényelmes ülések és akár érintőképernyős navigáció is kerülhet, tehát minden adott ahhoz, hogy ne kelljen lejjebb adni a kényelemből.

Úgy megy, mint egy új Porsche, miközben a Stärke Revolution stílusa egy az egyben a klasszikus 356-osét idézi.

Az alapokra üvegszálas műanyagból készült karosszéria kerül, de aki nem bírja ki drága megoldások nélkül, annak szénszálas anyagból is legyártják a paneleket. Persze a karbonnal az ára már jócskán meghaladja az inspirációt adó eredeti veteránét, hiszen 60 helyett 150 ezer dollárt kérnek az átépítésért. Meg egy eredeti Boxstert.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Szokatlan végeredmény született a Kínai Nagydíj sprintkvalifikációján

További cikkeink a témában