Teljesen megújul a Renault, és amikor azt mondjuk, hogy teljesen, akkor hidd el, nem túlzunk.
A Renault negyedik helyen végzett a 2018-as idényben, igaz, még a harmadik Red Bull mögött is tetemes ponthátránya volt. Az új idényre viszont eltökélt szándéka a francia gyári csapatnak, hogy komolyan beleszóljon a topcsapatok versenyébe.
Első lépésként igazoltak egy toppilótát Daniel Ricciardo személyében, akitől rögtön rég nem látott izgalomba jött a Renault. Közben persze az autón is dolgozik a csapat, amit szinte a nulláról kell megépíteniük. Oké, az új aerodinamikai szabályok miatt a többi csapatnak is az átlagosnál nagyobb dolga volt/van, de a Renault-ügyvezető Marcin Budkowskitól tudható, hogy ők ez előző modellből, az RS18-ból mindössze csak a szervókormányt tartották meg:
„Magától értetődő tehát, hogy az autó összes többi része változik, minden területből megpróbálunk többet kihozni. Komoly erőfeszítésekbe kerül mindent a nulláról kezdeni, ráadásul itt vannak az új szabályok is, de a teljesítmény a cél. Minél később végzünk, annál több teljesítményt hozunk ki belőle. Minél jobban közelít a végső határidő, annál nagyobb lesz rajtunk a stressz a fejlesztésekkel.”
Ez persze rizikós húzás volt, de úgy tűnik, eddig minden oké, az autó már át is ment az FIA kötelező töréstesztjén, vagyis kasztni rendben van. Az autóról elvileg február 12-én rántják le a leplet:
Renault F1 Team on Twitter
Save The Date... This date in fact! ? #RSspirit
A Renault-t irányító Cyril Abiteboul szerint egyébként még soha nem fejlődött ennyit a csapat:
(Fotó: Renault F1 Team)