Az elektromos autózás terjedése miatt.

A Honda első Toro Rossó-s idényében mutatott teljesítménye annyira meggyőzőnek bizonyult, hogy 2019-re már a Red Bullt is a japánok energiaforrása hajtotta, ráadásul nem kis sikerrel: az osztrák istállóval három futamgyőzelem és hat dobogós helyezés is összejött. Idén pedig még ennél is többet remélnek, az első előszezoni teszthét után erre még reális esélyük is lehet.

Ugyanakkor a látványos fejlődés és a sikerek ellenére közel sem biztos, hogy a japánok sokáig maradnak a sportágban. Már tavaly ősszel is pedzegették, hogy az anyagiak gátat szabhatnak az F1-es szerepvállalásuknak, ám akkor egy évvel, azaz 2021-ig még meghosszabbították együttműködésüket az RB-vel. Most viszont ismét előkerült a téma – a Honda F1-es programját igazgató Maszasi Jamamoto magyarázta el a helyzetet:

„Tárgyalunk a Red Bull-lal a 2021 utáni folytatásról. Ugyanakkor figyelembe kell vennünk, hogy az egész autóipar nehéz helyzetbe került az elektromos autózás terjedése miatt. Sok vállalatnak kell most komoly befektetésekbe bocsátkoznia, ami azt jelenti, hogy a dolog üzleti oldalát is meg kell vizsgálni, és azt is, hogy mennyire lehet hatékonyan futtatni a programot. Ennyi a lényeg.”

Mindez azt jelentheti, ha a Honda komolyabban az elektromos autók felé fordul – már pedig a piac átalakulása miatt ez egyre elkerülhetetlenebbnek tűnik –, akkor már nem biztos, hogy számukra anyagilag belefér az F1.

(Forrás: Yahoo Sports, motorsport.com, fotó: Getty Images)

Eközben...

Ég a ház a Ferrarinál egy belsős forrás szerint

Valószínűleg nemcsak altat a Ferrari, hanem valóban szenved.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés