A Skoda a bázeli hármashatár-repülőtérre invitált minket, hogy bemutassa legújabb járgányát: a csehek egy harmadik szabadidő-autót is megálmodtak, amely a Kodiaqnál és a Karoqnál eggyel kisebb, tehát kompakt méretű.

Miután a VW a Polo megemelésével létrehozta a T-Crosst, a Škoda is megérkezett a maga T-Crossával, a Kamiqkal, elvégre a SUV-piac még mindig nagyon hasít, ki kell emelnie a maga tortaszeletét belőle.

A Škoda Kamiq menetpróbáját Elzászba vitték, ami az autóra ránézve annyira nem is meglepő. Bár vélhetően nem azért választották Franciaországot, mert az új Citroënek első lámpái kísértetiesen hasonlítanak a Škodáéra, de azért érdekes volt az egybeesés.

Mondjuk azt eleve titokban tartották, hol fogjuk meghajtani a legkisebb SUV-jukat, a gépről leszállva meg is álltunk egy többzászlós tábla alatt, hiszen az egyik irányba távozva Svájcba, a másikba pedig Franciaországba léphettünk be. Végül utóbbi volt a nyerő, Elzász lankáin tepertünk a Kamiqokkal.

A Kamiq tulajdonképpen egy SUV-osított Scala, amely ugye a Golf-kategóriába érkezett, ez meg a Polóéba.

Vezettük a Škoda Scalát, így még jobban tetszik

Érthetőek a márka reményei a középkategória meghódítására.

A futóművét 39 millivel megemelték, 4 centivel ülhetsz magasabbra benne, a hosszából ugyanakkor 12 centit lecsíptek, hogy aztán abból 6-ot a magassághoz toldjanak.

Két testvérmodellje van, a Seat Arona, valamint a VW T-Cross ugye, és mindkettőnél nagyobb: 4,24 méter hosszú, vagyis az az Aronánál 10 centivel, a T-Crossnál 13-mal.

A Scala utasterét tolták bele a Kamiqba is, vagyis kényelmes, tágas autót kapunk, hiába ő a legkisebb terepjáró.

Az alaphelyzetben is 400 literes csomagtérre is büszkék, bár ő elég szűknek tűnt. (Igaz, a padló alatt még van hely – a magasabb állásban egy szintbe kerül a ledöntött hátsó támlával – és a jobb első támlát is előre lehet dönteni.)

Ez egy klasszikus városi rohangálós autó, amelybe a világon minden skilljét belepakolta a Škoda, hatalmas, csodaszép képpel rendelkező, 9,2 colos képátlójú Amundsen rendszeren keverheted a jövőt.

Mindent, meg még annál többet vezérelhetsz onnan, már-már kényelmetlenül sok dolgot. Például olyan egyszerű, de annál fontosabb funkciót, mint a klíma erőssége. Nem egy gombbal, hanem a menüben, kijelzőn.

A Kamiq egy kedves kis kezesbárány, teljesen pöpecül vitte a kanyarokat és az emelkedőket is, azonban mivel kissé alulmotorizált, némi cuccal a csomagtartóban már erőlködik szegény. És akkor még nem kötöttünk utána semmit: a Kamiq ugyanis kapott egy kipattintható vonóhorgot, csak épp erőt nem csatoltak mellé, így egy utánfutóval már bajban lennél a Mátrában.

Nézzük, miket újítottak be:

– Az új Kamiqoddal együtt megkaphatod Laurát is: ő egy hangvezérléses digitális asszisztens. Mondod neki, mit szeretnél, ő pedig megpróbál segíteni. Helyenként sikerrel.

Változtatható képű kijelzős műszerblokkot is kapunk.

– A csehek úgy vélték, jobb ötlet trendet diktálni, mint követni, így kizárólag USB-C kábellel tudsz telefont tölteni (plusz vezetés nélküli töltővel, ha tudja a telefonod), abból viszont alapáron kettő jár előre, opcióként ugyanannyi hátra is.

Esernyő az első ajtókban. Igen, ilyenje a Skodákon csak a Rollsnak van.

Automatikusan nyíló ajtóvédő, a szegmensben elsőként, korábban csak a Ford jött elő ezzel a fontos és hasznos ötlettel.

Jégkaparó és gumiprofil-mélységmérő a tanksapka-fedélben – mennyire végtelenül egyszerű, de mégis okos cucc.

– A csomagtérben hálós pakolók, szatyorakasztó és LED elemlámpa.

– Az ablakmosó-folyadék beöntését segítő műanyag tölcsérré nyíló kupak.

A motorkínálattal nem vitték túlzásba, bár a Scalánál már találkozunk ezzel:

1,0 literes háromhengeres és 1,5-ös TSI benzinesek, valamint 1,6 literes dízel

– csakhogy utóbbi a magyar piacon nem lesz elérhető, ahova egyébként szeptember közepén érkezik. Az 1.0 TSI-ből 95 és 115 lóerőst is választhatsz, mi az utóbbit vezettük, és bizony nem tűnt túl erősnek, de városban rohangálni elég. Az 1.5 TSI viszont már 150 lóerős, az meg már mindenhol jól viszi ezt a nem túl nagy kasztnit.

Az autópályás, városi és hegyi szakaszok váltották egymást a teszt során, és eközben 6,8 litert fogyasztott ez a csinos kis jószág.

Az ár egyelőre titok, de úgy saccolunk, hogy nagyjából 5,5 milliótól fog indulni.

Ezeket mind kérheted kézi váltóval és DSG-vel is, valamint megkaphatod a Kamiqodat a klasszikus skodazöldben, valamint fehérben, egérszürkében, pirosban, kékben, ezüstben és barnában is.

(Fotó: Csordás Gábor, Skoda)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában