Már régen abbahagyták volna a gyártását, de a G-osztály iránti érdeklődés csak nem akar alábbhagyni, az 1979 óta futó modellből sosem készült még annyi, mint idén.

A G-osztály a Mercedes-Benz egyik sikermodellje, már 1979 óta készül, és ugyan többször is tervezték, hogy befejezik a gyártását, az érdeklődés egyre nagyobb iránta.

Ezt támasztja alá az is, hogy rekordot ünnepelt az ausztriai Magna Steyr gyár, ahonnan a G-osztály származik: idén már 20 ezer darabot gyártottak belőle, és 37 év alatt még soha nem készült belőle ennyi egy év alatt.

A története szerint a harci jármű fejlesztésébe az iráni sah javaslatára kezdtek, aki akkoriban jelentős részvénytulajdonosa volt a gyártónak. 1972-ben kezdődött a munka, 1974-ben pedig már a sarkkörön és a Szaharában tesztelték a prototípusokat. A Geländewagen, azaz terepjáró szó után G-nek keresztelt típus polgári változatának gyártása 1979-ben indult.

1980-ban máris nagy figyelmet keltett a G azzal, hogy pápamobil készült belőle. 1981-ben automata váltó és légkondicionáló került bele, 1986-ban pedig már kész voltak az 50 ezredik darabbal. 1989-től blokkolásgátlót, 1994-től pedig légzsákot adnak hozzá, és ekkor már 100 ezren is túl volt a gyártás.

1998-ban jött ki a 296 lóerős V8-assal szerelt G 500, de az egy évvel később bemutatott modellváltozat alapozta meg a G-osztály későbbi sikereit. Ez volt a G 55 AMG, az addigi legerősebb kivitel 354 lóerővel, ami a tehetősebb vevők figyelmét is felkeltette. 2004-ben már 476 lóerőre volt képes az AMG kompresszoros V8-asa.

2012-ben a G 63 AMG megjelenésével ez a szám csak tovább nőtt, az 5,5 literes biturbó V8-as 544 lóerőt tudott. De ott volt a G 65 AMG is, ami 88 milliós árával a Mercedes-Benz árlistájának legdrágább típusa, 6 literes V12-ese 612 lóerőt és 1000 Nm-t tud. Még az AMG GT 4 literes biturbó V8-asát is megkapta a G-osztály, és ne feledkezzünk el a hatkerekű 6x6 változatról sem!

A típust mindig is a Steyr Daimler Puch grazi üzemében gyártották, és talán nem tudtad, de egy kisebb széria még Peugeot-ként is készült belőle. Azóta Magna Steyr a gyár neve, ahonnan 1979 óta már több mint 200 ezer példány került ki. 2007-ben a GL-osztály váltotta volna le, de a vevők nem kértek belőle, és bár most is tervezik az utódját, az eredeti formájú G népszerűsége töretlen.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában