Mindig is készített keménytetős változatot nyitott sportkocsijából a BMW, hol több, hol kevesebb sikerrel. A furcsa formájú Z3-tól a nyitható keménytetős Z4-ig mindegyiket lehetett szeretni, de a legújabbat imádnánk igazán, ha tényleg így nézne ki. Kár, hogy sosem válik valóra.

Már a Z3-ból is épített kupét a BMW, bár a bakancsforma miatt nem lett belőle átütő siker, az angolok kenyeres furgonnak, a németek sportcipőnek csúfolták. Mégis, mára igazi klasszikus vált belőle, már csak azért is, mert a roadsterrel ellentétben ezt a változatot csak hathengeressel gyártották.

Aztán az utódjából, az E85-ös Z4-ből sem maradt el a kupé, de itt már harmonikusabb formát álmodtak meg a tervezők, a dupla buborékforma tető a sportautó-gyártás legszebb korszakát idézi. Jobb volt vezetni, mint a roadstert, mert a torziós merevsége kétszerese volt, és ezt is csak hathengeressel adták.

A legutóbbi Z4-ből pedig minden változat kupé is volt, meg nem is, hiszen a kor divatjának megfelelően nyitható keménytetőt kapott az autó. A karosszéria színében vagy feketében kérhető tetőt 40 km/óráig menet közben is lehet mozgatni. Ebből a szériából nem készült M-es modell, de a 335 lóerős 35is-ben erre aligha panaszkodhattál.

Most pedig itt a vadonatúj Z4, legalábbis annak tanulmányváltozata, ami a formájával máris a rajongójává tett minket. A BMW a Toyotával közösen fejlesztette, ezért a Z4 csak vászontetővel, a Supra utódja pedig csak kupéként készül majd. Így aztán esély sincs arra, hogy ismét legyen keménytetős Z4, pedig X-Tomi már elképzelte, hogy milyen lenne, és az eredmény láttán reméljük, hogy az illetékesek mégis meggondolják magukat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

830 lóerővel igazi izomautó a Shelby Super Snake

További cikkeink a témában