A Speedkore műhelyében épült Charger azért volt igazán brutális, mert az eredeti helyére egy 1650 lóerős hajómotor került. Most kijöttek a Tantrum névre keresztelt izomautó továbbgondolt változatával, amit szerintük már a mindennapokban is lehet használni.

A Halálos iramban sorozatban is szerepet kapott az a ’70-es Dodge Charger, ami a Speedkore műhelyéből került ki, és a Tantrum nevet kapta. A csupa szénszálas anyagból épült izomautó érdekessége volt, hogy a hétliteres V8-as eredeti helyére egy 9 literes Mercury Marine hajómotor került két turbóval és 1650 lóerővel.

A felépítése hasonló az elődjéhez, itt is acélvázra került a teljesen újragondolt karosszéria, amit szénszálas anyagból készítettek el. A padló és sok más alkatrész pedig alumíniumból van, így sikerült a Charger tömegét 1,5 tonna alá szorítani.

Ez az izomautó csak stílusában klasszikus, a technikája modern, hiszen ültetett, állítható futóművet és Brembo fékrendszert szereltek alá, elöl hat-, hátul négydugattyús nyergekkel. Az elöl 19, hátul 20 colos HRE kerekekre Michelin sportabroncsok feszülnek.

Ha nem pusztán kiállítási tárgyként vagy gyorsulási versenyekre szánt gépként tekintünk rá,

akkor a hajómotor helyett jobb választásnak tűnik, hogy a Tantrum Evolution az új Dodge Challenger Demon átdolgozott motorját kapta.

Sajnálnunk persze nem kell a kisebb motor miatt a Tantrumot, hiszen a Speedkore műhelyében átdolgozott 6,2 literes, kompresszoros V8-asból 966 lóerőt hoztak ki, ezt egy hatfokozatú kézi váltóval kell kordában tartani.

A teljesítménye így is bőven több, mint elég, a Speedkore szerint pedig a motor karaktere miatt a Tantrummal akár minden nap el lehet járni. Szívesen megtennénk!

A gyáriak is elkészültek a saját Charger-átépítésükkel, nézd meg ezt is:

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon