A Speedkore műhelyében épült Charger azért volt igazán brutális, mert az eredeti helyére egy 1650 lóerős hajómotor került. Most kijöttek a Tantrum névre keresztelt izomautó továbbgondolt változatával, amit szerintük már a mindennapokban is lehet használni.

A Halálos iramban sorozatban is szerepet kapott az a ’70-es Dodge Charger, ami a Speedkore műhelyéből került ki, és a Tantrum nevet kapta. A csupa szénszálas anyagból épült izomautó érdekessége volt, hogy a hétliteres V8-as eredeti helyére egy 9 literes Mercury Marine hajómotor került két turbóval és 1650 lóerővel.

Ha azt hitted, hogy ezek után nem tud újat mutatni a cég, nézd meg ezt: itt a Tantrum Evolution.

A felépítése hasonló az elődjéhez, itt is acélvázra került a teljesen újragondolt karosszéria, amit szénszálas anyagból készítettek el. A padló és sok más alkatrész pedig alumíniumból van, így sikerült a Charger tömegét 1,5 tonna alá szorítani.

A Tantrum Evolution büszkén meg is mutatja, hogy szénszálas anyagból van, ezért nem került rá festés, a karbon mintája látható marad a színtelen lakk alatt.

Ez az izomautó csak stílusában klasszikus, a technikája modern, hiszen ültetett, állítható futóművet és Brembo fékrendszert szereltek alá, elöl hat-, hátul négydugattyús nyergekkel. Az elöl 19, hátul 20 colos HRE kerekekre Michelin sportabroncsok feszülnek.

A bőrbe varrt utastér mellett a legapróbb részletekre is figyeltek: az alumínium hűtőmaszkra, kilincsekre és tanksapkára bronz-nikkel bevonat került.

Ha nem pusztán kiállítási tárgyként vagy gyorsulási versenyekre szánt gépként tekintünk rá,

akkor a hajómotor helyett jobb választásnak tűnik, hogy a Tantrum Evolution az új Dodge Challenger Demon átdolgozott motorját kapta.

Brutális gyorsulógép lett az új Dodge Challenger Demon

2,3 másodperc alatt van százon, és közben megemeli az első kerekeit a 840 lóerős Demon.

Sajnálnunk persze nem kell a kisebb motor miatt a Tantrumot, hiszen a Speedkore műhelyében átdolgozott 6,2 literes, kompresszoros V8-asból 966 lóerőt hoztak ki, ezt egy hatfokozatú kézi váltóval kell kordában tartani.

A teljesítménye így is bőven több, mint elég, a Speedkore szerint pedig a motor karaktere miatt a Tantrummal akár minden nap el lehet járni. Szívesen megtennénk!

A gyáriak is elkészültek a saját Charger-átépítésükkel, nézd meg ezt is:

1000 lóerős motort kapott ez a ’68-as Dodge Charger

Hellephant a neve a 7 literes V8-as blokknak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A Maserati csendes szellője az elektromos GranCabrio Folgore

Az Alfa Romeo kénytelen volt megváltoztatni az új modellje nevét

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés