Még nem ez az a gyorsulási verseny, amire vártunk, de az SSC Tuatara egy nagyon is releváns riválisával szemben mutatta meg, mire képes.

Nagyon úgy tűnik, hogy egyre inkább valósággá válik a Shelby Supercars álma, és az utakra kerül a Tuatara névre keresztelt szuperautó, amit már egy évtizede tervezgetnek.

Két éve elkészült a prototípus, tavaly pedig már a sorozatgyártásra szánt változat, és most azt is megtudhatjuk, hogyan megy a Tuatara, mondjuk egy Bugattihoz képest.

A cég saját fejlesztésű 5,9 literes biturbó V8-as motorja alapból is 1350 lóerős, de etanollal tankolva 1750 lóerőre képes,

és az autó mindössze 1250 kilogrammot nyom. Az SSC ezért bízik benne, hogy a Tuatara elérheti a 480 km/órás sebességet, és megdöntheti a leggyorsabb közúti sportautó rekordját, amit egyszer korábban már elvettek a Bugatti elől.

Most pedig éppen egy Bugattival szemben mutathatja meg, mire képes a Tuatara.

Bár nem a legújabb modell, a Chiron állt ki vele szemben, de azért a Veyron még mindig az egyik leggyorsabb szuperautónak számít. Persze az SSC jóval nagyobb teljesítményű, de a Bugattival szemben csak hátsókerék-hajtású.

A Tuatara paraméterei elképesztők, például 100-ról 190 km/órára 2,5 másodperc alatt ugrik fel, és a kifutópályán alig 800 méteren képes elérni a 380 km/órás sebességet. A hivatalos rekordot a Koenigsegg Agera RS tartja, és látva az alapító Jerod Shelby lelkesedését, nem bánnánk, ha kihívná Christian von Koenigsegget egy versenyre.

A videón előbb egy széria Camry segítségével mutatják meg, mekkorát képes lépni egy Veyron, majd a Tuatara elképesztő hangját is meghallgathatod száguldás közben.

Ez is érdekelhet:

Megvették a 480 km/órára képes szuperautó első példányát

Még nem próbálták ki a végsebességét.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában