Gyártásba kerül ez a fantasztikus Shelby GR-1

Másfél évtizede tanulmányautóként jelent meg a Shelby GR-1, és sokáig úgy tűnt, hogy az emléken kívül nem lesz belőle semmi. A Shelby modellekkel foglalkozó Superformance végre megegyezett a Forddal, és nemsokára elkezdheti a sportautó gyártását.

2004-ben egy elképesztően dögös tanulmányautóval idézte meg a Shelby Cobra emlékét a Ford, legalábbis mi mást mondhatnánk arra a koncepcióra, ami alig négy méter hosszú, és egy 6,4 literes V10-est préseltek bele? Az egyetlen példányban épített retró Cobra utóélete is kalandos:

Egy évvel később újabb nagy dobással készült a Ford a detroiti autószalonra: a Cobra tanulmányautó műszaki alapjára egy még belevalóbb sportkocsit építettek. Ez lett a Shelby GR-1, aminek a látványos kupékarosszériája a legendás Shelby Daytonának állított emléket, és a polírozott alumínium külön feltűnővé tette.

A 4,4 méter hosszú és 1,9 méter széles, de mindössze 1,17 méter magas GR-1-hez az alapokat a korábbi Cobra koncepció adta, ezért ebbe is a 6,4 literes V10-es motor került 605 lóerővel és 679 Nm nyomatékkal. A tömege 1769 kilogramm lett, de

A Shelby Cobra és Ford GT40 modellekkel foglalkozó műhelyben a fejükbe vették, hogy gyártásba kellene adni ezt a hihetetlen tanulmányautót. Mostanra sikerült megegyezniük a Ford és a Shelby képviselőivel a jogokról.

Sajnos a Fordnak egyáltalán nincs V10-es motorja, amit használhatnának hozzá, ezért más megoldást kellett keresniük. Még szerencse, hogy nemrég mutatkozott be a vadonatúj Shelby GT500, és annak az 5,2 literes kompresszoros V8-asa éppen jó lesz.

A Superformance a kisszériás gyártókra vonatkozó rendeletek alapján gyártja majd a Shelby GR-1-et, ami azt jelenti, hogy legfeljebb 325 példányt készíthetnek anélkül, hogy meg kellene felelniük a szériagyártókra vonatkozó biztonsági és emissziós előírásoknak.

Meg kell hallgatnod, hogyan szól a GT500 motorja:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon