Másfél évtizede tanulmányautóként jelent meg a Shelby GR-1, és sokáig úgy tűnt, hogy az emléken kívül nem lesz belőle semmi. A Shelby modellekkel foglalkozó Superformance végre megegyezett a Forddal, és nemsokára elkezdheti a sportautó gyártását.

2004-ben egy elképesztően dögös tanulmányautóval idézte meg a Shelby Cobra emlékét a Ford, legalábbis mi mást mondhatnánk arra a koncepcióra, ami alig négy méter hosszú, és egy 6,4 literes V10-est préseltek bele? Az egyetlen példányban épített retró Cobra utóélete is kalandos:

Megvehette a Shelby Cobra tanulmányautót, amin dolgozott

Az élete munkája már a saját garázsában parkol.

Egy évvel később újabb nagy dobással készült a Ford a detroiti autószalonra: a Cobra tanulmányautó műszaki alapjára egy még belevalóbb sportkocsit építettek. Ez lett a Shelby GR-1, aminek a látványos kupékarosszériája a legendás Shelby Daytonának állított emléket, és a polírozott alumínium külön feltűnővé tette.

A 4,4 méter hosszú és 1,9 méter széles, de mindössze 1,17 méter magas GR-1-hez az alapokat a korábbi Cobra koncepció adta, ezért ebbe is a 6,4 literes V10-es motor került 605 lóerővel és 679 Nm nyomatékkal. A tömege 1769 kilogramm lett, de

a hatfokozatú kézi váltóval még így is 3,9 másodperc alatt gyorsult százra és 306 km/óra volt a végsebessége.

Az egyetlen példányban készült Shelby GR-1 szinte feledésbe merült, de nem a Superformance számára.

A Shelby Cobra és Ford GT40 modellekkel foglalkozó műhelyben a fejükbe vették, hogy gyártásba kellene adni ezt a hihetetlen tanulmányautót. Mostanra sikerült megegyezniük a Ford és a Shelby képviselőivel a jogokról.

Sajnos a Fordnak egyáltalán nincs V10-es motorja, amit használhatnának hozzá, ezért más megoldást kellett keresniük. Még szerencse, hogy nemrég mutatkozott be a vadonatúj Shelby GT500, és annak az 5,2 literes kompresszoros V8-asa éppen jó lesz.

700 lóerővel és a hétfokozatú duplakuplungos váltóval senkinek nem okoz majd csalódást a GR-1.

A Superformance a kisszériás gyártókra vonatkozó rendeletek alapján gyártja majd a Shelby GR-1-et, ami azt jelenti, hogy legfeljebb 325 példányt készíthetnek anélkül, hogy meg kellene felelniük a szériagyártókra vonatkozó biztonsági és emissziós előírásoknak.

Az eredeti tanulmányautó mintájára a polírozott alumínium karosszéria ott lesz az opciók között.

Meg kell hallgatnod, hogyan szól a GT500 motorja:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában