Egy tucatautó ritkán jó befektetés, de a nagyon óvott daraboknál eljöhet az idő, amikor már emelkedik az áruk, néha egészen meglepő magasságokba. Az egykori KGST-kocsik egy részére nagy a kereslet nyugaton is, másokra nem annyira, de azért ha egy tényleg megkímélt példánya van valakinek, néha egészen hihetetlen árakon próbálja eladni őket. Körülnéztünk kicsit az itthoni hirdetések között.

Trabant 601 S – 1 049 000 Ft

Bő tíz éve egy magyarországi aukción másfél millióért ment el egy gyakorlatilag új kétütemű Trabi, ahhoz képest kifejezetten olcsó ez a minden bizonnyal egymillió forintért is elhozható kocsi – igaz, gyűjtői szempontból nagyon nem mindegy, hogy pár száz kilométer a futásteljesítmény, vagy a laikus számára szintén alacsonynak tűnő 66 ezer.

A sárga Trabi OT-rendszámos, és bár tulajdonosváltáskor újra kell minősíttetni, a képek alapján nem lesz gond a vizsgán. Utána tényleg filléres közterheket kell csak fizetni, hogy szép időben közlekedve boldogan mutogathassanak ránk a turisták.

Polski Fiat 126p – 1 800 000 Ft

Tényleg nagyon megkímélt ez a Kispolszki, a műanyag lökhárítós széria egyik korai darabja, a gyűjtők viszont általában nem a lengyel kiskocsira izgulnak, ha mégis, akkor inkább a króm lökhárítós, kúpos felnis darabokért. Szintén nagyon szép, krómos példányt hirdetnek egymilliónál alig drágábban, szóval ha lesz is adásvétel a közeljövőben, nem 1,8 milliós áron.


Kivéve, ha tényleg gyárilag ötfokozatú váltó van az autóban, mert akkor ez az egyetlen ilyen a világon. De mi inkább elírásra és túlárazásra gyanakszunk.

Volga 31029 – 2 000 000 Ft

A Merkur-korszakban a Volga volt az árlistában szereplő legdrágább autó, nem mintha földi halandó hozzájuthatott volna a 115 ezer forintért kínált M24-eshez. Az akkori luxusérzetből a 31029-es, kései utód nem sokat örökölt, 1997-ben egy sok évtizedes konstrukciójú, 2,5 literes benzinmotorból 98 lóerőt kipréselő, négygangos kézi váltóval szerelt autó pontosan annyira tűnt elavultnak, amennyire ez a Volga kinéz a rettenetes első és hátsó lámpatesteivel.

A korábbi Volgák árai már erősen széttartanak – vannak a csirkeólnak használhatók olcsón, és a normális állapotúak egyre drágábban –, a jó kondiban lévő, de 116 ezret futott, veteránnak még fiatal autó kétmilliós ára soknak tűnik, de tény, hogy ritkaság, és külföldi oldalak árait nézve kiderül, hogy nem is irreális. Azon viszont nagyon meglepődnénk, ha itthon el lehetne adni legalább közel ennyiért.

Wartburg 353 W – 2 690 000 Ft

Ez a színre fújt maszkos, fekete lökhárítós 353-as minden idők legrondább Wartburgja. Ettől még kincs egy gyakorlatilag teljesen új, 1100 kilométert futott példány. Bizonyos szempontból rossz hír, hogy ez egy múzeumi darab, hiába üzemképes, nem nagyon szabad vele kiállni a garázsból, nem arra való.

Megvannak a vásárlási papírjai is – veteránoknál komoly árnövelő tényező a dokumentáció –, ráadásul tolótetős, ami a legkomolyabb extra volt. Mégsem De Luxe, ahogy a leírásban szerepel, mert olyan ’84 óta nincs, ám biztosak lehetünk benne, hogy a világon tucatnyi sem lehet ennyire megkímélt kocka Wartburgból.

Lada 2106 – 5 000 000 Ft

A nagyon menő ikerlámpás Ezerötösnél egy menőbb Lada létezett: az Ezerhatos. 1980-ban igazi császár lehetett ennek a piros kocsinak az első tulaja – és most is az, aki egy ennyire újszerű, mindössze 7900 kilométert futott darabot birtokol. Nem sok ilyen kiváltságos van, és nem is olcsó bekerülni ebbe a klubba.

Ötmillió forint nagyon sok pénz, akkor is, ha ez egy klasszikus Lada nagyon kevés kilométerrel. Hihetetlen, hogy van ilyen – de van, sőt, kicsit idősebb még kevesebb kilométerrel is létezik, ráadásul olcsóbban, szóval valószínűleg sokáig gyönyörködhetünk még a képeiben a használtautó.hu-n.

(Forrás: hasznaltauto.hu)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon