600 lóerős motorjával és összkerékhajtásával az új BMW M5-nek alig akad ellenfele, ha gyorsulásról van szó. De ha keresel is egyet, nem gondolnád, hogy éppen egy dízel Seat Arosa lenne az. A városi kiskocsiból épített mini dragster meglepő dolgokra képes.

Ha unod a szokványos gyorsulási versenyeket, akkor itt egy érdekesség, amit az Autocar csapata hozott össze. Nem elégedtek meg azzal, hogy a vadonatúj BMW M5-öt sokadszorra is az E 63 AMG-vel versenyeztetik, inkább egy különlegesebb ellenfelet találtak neki. Ez a Seat Arosa csak első ránézésre komolytalan, valójában egy brutális gyorsulógép, ami az M5-öt is megizzaszthatja.

Hiába 600 lóerős a BMW, ha a mellette álló aprócska Seat a dízelmotorját 550 lóerősre húzták fel, és amit csak lehetett, kidobtak belőle. Így csupán 800 kilogrammot nyom, körülbelül feleannyit, mint a BMW, és így máris kezd izgalmassá válni a dolog. A tapadás hiánya miatt nem tökéletes a rajtja, de nézd meg, hogy utána mit művel az M5-tel:

Ha inkább az érdekel, milyen vezetni az M5-öt, ide kattints:

Tizenegy másodperc alatt kétszázra, kocsival, családdal - BMW M5-teszt - Roadster

Ennyivel dinamikus haladásra bírhatnánk négy kompaktot, hat kisautót, két bivaly kupét, vagy kényelmesen elszállíthatnánk másfél csuklós busznyi embert. Erre bezárják egyetlen 5-ös BMW motorházteteje alá. 1984 óta létezik M5-ös BMW, a maga idejében mindegyik felsőfok volt, sőt, már az első változata is büszkén birtokolhatta a világ leggyorsabb limuzinja címet, a 600 lóerő viszont még így is durva, ahogyan a 750 Nm nyomaték is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában