Az Egyesült Államokban a miénknél is szigorúbb törésteszteknek vetik alá az autókat, de még így is meglepő, hogy az ultrabiztonságosnak hirdetett Tesla Model S, és egy másik trendi elektromos autó, a BMW i3 nem tudta megszerezni a legjobb értékelést.

A teszteket végző amerikai szervezet, az IIHS által adott Top Safety Pick elismeréshez öt különböző törésteszten kell jól szerepelnie az autóknak, és az ütközésmegelőző vészfékező rendszernek is kiváló minősítést kell kapnia. Két konnektorról tölthető hibrid, a Chevrolet Volt és a Toyota Prius Prime megkapta ezt az elismerést, a BMW i3 és a Tesla Model S azonban lemaradt róla.

A nálunk végzett félátfedéses tesztnél jóval igénybevevőbb az a törésteszt, amikor az autónak csak a sarka találja el az akadályt, hiszen a karosszéria gondosan kialakított gyűrődési zónája ekkor nem a legideálisabb módon működik. A Tesla ezen a teszten hasalt el, amikor a tesztbábu a biztonsági öv és a légzsák ellenére is lefejelte a kormányt. A Model S a borulásos teszten sem remekelt, hiszen bár a teteje elég masszív, de a P100D kivitel nehezebb akkumulátora nagyobb terhelést is ró a szerkezetre. A tesztelők a Tesla fényszórójától sem voltak elragadtatva.

A BMW-nél az i3 integrált fejtámaszos üléseit kifogásolták, amelyek nem nyújtanak elegendő védelmet a hátulról becsapódó autóval való ütközéskor. A tesztelők kiemelték, hogy az i3 az egyetlen kisautó, ami nem kapta meg a jó értékelést ezen a teszten. Az elektromos BMW fényszórói is lehetnének jobbak.

A tesztek hatására a Tesla azt ígérte, hogy a január végétől gyártandó autókban kijavítja a hiányosságokat. Addig is nézd meg a törésteszteket, és ámulj, hogy mennyi mindent kell kibírniuk ezeknek az autóknak, méghozzá a te biztonságod érdekében.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon