Az érkezését már régen bejelentette Elon Musk, és most végre hivatalosan is leleplezte a Tesla kompaktabb méretű crossoverét. Az új Model Y műszaki alapjait a Model 3 adja, a stílusa pedig a Model X-ét idézi.

Mostanra lett szexi a Tesla kínálata, a Model S és a Model X, valamint a nemrég bevezetett Model 3 után bemutatkozott a Model Y, amiből Elon Musk végre ki tudja rakni, hogy S 3 X Y. Az újdonság egy középkategóriás crossover, amiből egyelőre nincs sok a piacon, de a konkurensek már a küszöbön vannak, mint például a Mercedes-Benz EQC, de érkezik a BMW iX3, és hamarosan bemutatják az Audi Q4 e-tront is.

A Model Y-ról egyelőre nem sok adatot árultak el,

de annyit tudni, hogy a mérete 10 százalékkal lesz nagyobb, mint az alapját adó Model 3-é, ezért olyan vevőkre számítanak vele, akik tágas családi autót keresnek, de nem szeretnének akkora behemótot, mint az ötméteres Model X. Az utastere ennek is hétüléses lesz, és az orrában is találni egy poggyásztartót, amivel együtt a ledöntött hátsó ülésekkel 1,9 köbméternyi cuccot lehet vele szállítani.

Az újdonságban minden megvan, amit szeretni lehet a Teslákban,

az áramvonalas forma, a karosszériába simuló kilincsek, a panorámatetőben folytatódó szélvédő, vagy a hatalmas, 15 colos érintőképernyőről kezelhető műszerfal. A Model Y-hoz sem adnak kulcsot, okostelefonnal lehet nyitni és indítani, egy applikációval akár a távolból is le lehet kérdezni az állapotát, távirányítással lehet parkolni és előre felfűteni vagy lehűteni az utasteret.

A műszaki alapokat a Model 3 adja, és ahhoz hasonló lesz a Model Y kínálata is.

A hátsókerék-hajtású Standard Range változat hatótávja 370 kilométer, míg a nagyobb akkumulátoros Long Range akár 480 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. Az alapmodellnek is elég 5,9 másodperc, hogy százra gyorsuljon, és 193 km/óra a végsebessége, míg a nagyobb akkumulátoros kivitelnél 5,5 másodperc és 209 km/óra ez a két érték.

A Model Y-ból is készül összkerékhajtású Dual Motor kivitel, aminek 4,8 másodperc is elég, hogy százra gyorsuljon, 217 km/óra a végsebessége és 450 kilométer a hatótávja.

A legizgalmasabb a Performance lesz, ami ugyanekkora hatótáv mellett 3,5 másodperc alatt gyorsul százra és 241 km/óra lesz a végsebessége.

Az újdonság a Model 3-hoz hasonlóan ki tudja használni a 250 kilowattos villámtöltést a legújabb típusú Supercharger töltőnél.

Elon Musk a bemutatón bevallotta, hogy egy új modellt nem is megtervezni és a prototípusát megépíteni a legnehezebb, hanem sorozatban gyártani.

Most, hogy a Model 3-ból is elérhetővé vált a 35 ezer dolláros alapmodell, kezdődhet a Model Y gyártásának előkészítése. Egy kicsit még várni kell rá, elsőként a Long Range, Dual Motor és Performance modellek lesznek elérhetők 2020 őszétől, majd 2021 tavaszán indul a Standard Range sorozatgyártása.

Mint a mérete, úgy a Model Y ára is körülbelül 10 százalékkal nagyobb a Model 3-énál,

így a Standard Range kivitel 39 ezer dollárba kerül. A Long Range modellért 47 ezer dollárt kérnek, a Dual Motor 51 ezer dollárba, a Performance pedig 60 ezer dollárba kerül, ehhez jön még az extrák ára: a hétüléses változat és az Autopilot 3-3 ezer, a teljes önvezető mód pedig még ötezer dollárba kerül.

Hogy legyen mivel eltöltened az időt 2020-ig, a Model Y már konfigurálható a Tesla honlapján.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

Rebellis Rolls-Royce az izmos Ghost Black Badge

További cikkeink a témában