Mély szakmaiságú cikkben taglaltuk még 2012-ben, milyen előnyei lennének, ha a metróalagutakban inkább biciklisközlekedés lenne. Nem gondoltuk volna, hogy 2015-ben ismét apropója lesz a témának.

Föld alá a bicikliseket! – vetettem fel még akkor, amikor a benzinár egyre emelkedett, a metrók pedig egyre csak füstöltek. „Idióta”, „anarchista alak”, „bolond” – írta néhány kommentelő (kapcsolódó probléma: csak kéne az az iróniajel), másoknak tetszett, a Föld pedig forgott tovább, sorra jöttek a cikk írásakor még hihetetlennek tűnő események (átadták a négyes metrót, most meg csökken a benzinár).

Eltelt majdnem három év, és tessék: a Gensler nevű tervezőiroda előállt azzal az ötlettel, hogy gyalogosokat és bicikliseket kellene a föld alá terelni, a már nem használt metróalagutakba. Kicsit talán több időt fordítottak a dologra, mint anno én, készítettek például egy személetes videót a The London Underline névre keresztelt projektről:

Aztán pedig megnyerték a London Planning Awards várostervezői verseny egyik kategóriáját. A verseny komolyságát jelzi, hogy Boris Johnson, London jellegzetes polgármestere, továbbá a Királyi Várostervezési Intézet vezetője, a város üzleti szempontból világelsővé válásán dolgozó London First nevű szervezet elnöke, és London harminckét kerületét tömörítő London Councils elnöke választotta ki a pályaművek közül a legjobbakat.

Kicsit a magaménak is érzem a sikert, gratulálok, és javaslom a Player eddig publikált közel 14 ezer cikkének olvasgatását, nagy dolgok alakulhatnak itt még.

(Forrás: The Guardian, London Planning Awards, Gensler)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon