A genfi és a párizsi autószalonhoz képest is van feljebb, ha a lehető legdrágább és minél ritkább típusok bemutatóit keresed. A monacói Top Marques a luxusautók fényűző parádéja, ahol soha nem hallott nevű, méregdrága autóritkaságokat lepleznek le.

Repülő autók és kevés példányban készülő egyedi sportkocsik mellett még egy használt Bentley is nagy feltűnést keltett Monacóban a Top Marques kiállításon, a luxustermékek felvonulásán.

Az Azure kabriót már vagy hét éve nem gyártják, mégis mindenki megcsodálta, hiszen a karosszériáját a Boulle Luxury valódi gyémánttal kevert lakkal borította be. A gyöngyház fényezés semmi ehhez képest, és még ennél drágább ritkaságokat is tartogatott az idei show.

Vanda Dendrobium

Itt van mindjárt ez a sportkocsi, ami úgy néz ki, mintha a Lamborghini Veneno vagy a Halálos iramban hetedik részében szereplő Lykan Hypersport rokona lenne.

Nem az, hanem egy szingapúri cég terméke, amit állítólag már a kilencvenes évek óta tervezgetnek. De haladnak is a korral, az orchideáról elnevezett Dendrobium ugyanis tiszta elektromos hajtású, 2,6 másodperc alatt gyorsul százra és 320 km/óra a végsebessége. Még csak ez az egy példány létezik belőle, talán nem is olyan nagy baj.

Frangivento Asfane Charlotte

Ha az előző szuperautó neve furcsa volt, akkor mit szóljunk ehhez? A Frangivento olaszul szélfogót jelent, az Asfane piemonti nyelvjárásban a lehetetlenre utal. Elég lehetetlen név, az biztos.

Két olasz tervező szüleménye, és elektromos hajtású. Mindjárt négy villanymotor is dolgozik benne, mindegyik kerékhez jutott egy, a kombinált teljesítményt 900 lóerőre becsülik. A Charlotte már a második prototípus, ez a nyitott tetős változat, ahol az ülések mögött egy akvárium is helyet kapott. Igen, halakkal.

Calafiore C10

Olaszországból származik a Calafiore is, egy olyan szuperautó, amit már hét éve fejlesztenek. A felépítése a kategóriában megszokott, vagyis alumínium vázra erősítik fel a szénszálas kompozit karosszériaelemeket, minden más pedig magnéziumból készült.

A C10 ezzel 1200 kilogrammot nyom, amit még Albert herceg is megtapsolt, így az 1000 lóerős V10-es valósággal repíti. A tervezője szerint állítólag két másodperc alatt gyorsul százra és 360 km/óránál korlátozni kell a sebességét, amit nem biztos, hogy kipróbálnánk benne.

Sin R1 550

Még egy sportkocsi, amiről sosem hallottál, pedig a Sin R1 egy brit műhely terméke. Nem költhettek túl sokat formatervezőre, legalábbis a stílusa nem éppen egyedi, de állítólag elég áramvonalas.

Kivételesen nem elektromos, hanem egy régi vágású 7 literes V8-as motor dolgozik benne 550 lóerővel. A Sin R1 nemcsak versenyautónak néz ki, hanem úgy is vezethető, a szekvenciális sebességváltót a kormánykerékről lehet kapcsolni.

Donkervoort D8 GTO-RS

A holland céget már ismerheted korábbról, például amikor a D8 egy korábbi változata tizenegypár éve rekordot döntött a Nürburgringen.

A formájára kár sok szót vesztegetni, a Donkervoort autói nagyjából úgy néznek ki, mintha a Lotus Seven gyártását soha nem fejezték volna be, hanem azóta is folyamatosan fejlesztgették volna. Az egyszerre retró és futurisztikus stílusú sportkocsit az Audi imádott 2,5 literes öthengeres TFSI motorja hajtja.

AeroMobil

Nem elég, hogy gyémánttal kirakott vagy akváriummal szerelt, de még repülő autó is volt a Top Marques show-ján, mindjárt kettő is. Az egyiket egy szlovák cég fejleszti, ezért az AeroMobilról talán már hallottál. Ha máskor nem, hát akkor, amikor lezuhant.

De most itt egy újabb prototípus, ami úgy néz ki, mint egy letört szárnyú kisrepülő és egy buborékautó keveréke, a hajtóműve egy 2 literes, 300 lóerős bokszermotor. Autóból három perc alatt repülővé alakítható, és ekkor 750 kilométert lehet megtenni vele.

PAL-V Liberty

Míg a gyártója szerint az AeroMobil, ha 2020 környékén gyártásba kerül, akár 1,5 millió euróba is kerülhet, addig a PAL-V repülő autója 500 ezer euróból is kijöhet.

A holland cég egészen másként képzelte el a témát, hiszen a jármű a helikopterekhez hasonlóan egy propeller segítségével emelkedik a magasba, ezért szinte bárhol fel lehetne vele szállni, méghozzá sokkal finomabban. A Liberty a levegőben 500, az úton azonban akár 1300 kilométert is megtehet egy tankkal.

Akit az autók még akkor sem hoznak lázba, ha repülnek, az szénszálas jachtokkal, gyémánttal kirakott órákkal és ékszerekkel, és ezekhez hasonló luxustermékekkel vigasztalódhatott.

Az autókat nemcsak nézegetni lehetett, a VIP vendégek számára lezárták a monacói F1-es utcai pálya egy szakaszát a tesztvezetéshez.

A tesztautó-parkolóban pedig békésen megfért egymás mellett a McLaren és a David Brown által újraalkotott Mini Remastered. Vagy éppen a Lada Niva, ha valaki még nem vezette volna, hát itt kipróbálhatta.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés